Najib Hilangkan Maruah Tentera dan Bekas Tentera Dengan Menyerahkan Pengkalan tentera Kepada Komunis

Najib Hilangkan Maruah Tentera dan Bekas Tentera Dengan Menyerahkan Pengkalan tentera Kepada Komunis - Hallo sahabat Berita Terbaru, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Najib Hilangkan Maruah Tentera dan Bekas Tentera Dengan Menyerahkan Pengkalan tentera Kepada Komunis, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Berita Berita, Artikel Berita dini hari, Artikel Berita hangat, Artikel Berita harga, Artikel Berita hari ini, Artikel Berita islam, Artikel Berita jalanan, Artikel Berita kemarin, Artikel Berita malam ini, Artikel Berita politik, Artikel Berita terbaru, Artikel Berita war, Artikel ini Berita, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Najib Hilangkan Maruah Tentera dan Bekas Tentera Dengan Menyerahkan Pengkalan tentera Kepada Komunis
link : Najib Hilangkan Maruah Tentera dan Bekas Tentera Dengan Menyerahkan Pengkalan tentera Kepada Komunis

Baca juga


Najib Hilangkan Maruah Tentera dan Bekas Tentera Dengan Menyerahkan Pengkalan tentera Kepada Komunis



 


Askar  adalah sininom dengan mempertahankan negara daripada di takluki oleh negara luar lebih-lebih lagi negara komunis.

Tentera Darat kerana ia adalah pasukan yang pertama melakar sejarah ketenteraan dan kini telah berusia 84 tahun di persada petahanan negara.

Penubuhan Skuad Percubaan yang terdiri daripada 25 orang Melayu pada 1 Mac 1933 oleh Pentadbiran British menandakan permulaan Tentera Darat yang menjadi mercu tanda dunia ketenteraan di negara ini yang masih dijajah pada ketika itu.
Setelah mereka menunjukkan prestasi yang membanggakan dan mmberangsangkan, Pentadbiran British telah menjadikannya sebagai Batalion Pertama Rejimen Askar Melayu pada Januari 1938.

Batalion Kedua pula ditubuhkan pada Disember 1941 iaitu 6 hari sebelum pendaratan tentera Jepun di Singora, Patani dan Kota Bharu dan kedua-dua Batalion tersebut telah terlibat dalam Perang Dunia Kedua iaitu di Pasir Panjang Singapura pada 14 Februari 1942 semasa melawan tentera Jepun.

DARURAT 1948-1960
Penubuhan Batalion ke 3 Rejimen Askar Melayu adalah seiring dengan pengisytiharan Darurat oleh Pentadbiran British pada tahun 1948 untuk memerangi insurgensi Parti Komunis Malaya (PKM) dan berikutan bertambahnya serangan komunis, Rejmen Askar Melayu telah ditambah kepada empat batalion lagi.

Batalion-batalion in telah mengambil bahagian dalam beberapa operasi yang dilancarkan oleh oleh Pemerintahan Malaya untuk menentang kubu-kubu pertahanan komunis di seluruh Malaya bersama gabungan pasukan Commonwealth daripda Australia, New Zealand, Fiji dan beberapa negara Commonwealth daripada Afrika.


KEBANGKITAN SEMULA PENGGANAS KOMUNIS (1968-1989)
Kira-kira lima tahun selepas tamatnya Konfrantasi, Tentera Darat sekali lagi menghadapi konflik ketenteraan apabila pihak Parti Komunis Malaya (PKM) yang didalangi oleh negara China  menghidupkan semula cita-citanya untuk merampas kuasa dengan menggunakan kekerasan pada tahun 1968.

Pihak PKM telah melancarkan beberapa serangan ke atas unit-unit Tentera Darat daripda seberang sempadan Thailand untuk memporak-perandakan negara dan mereka juga melancarkan skuad-skuad khas untuk melaksanakan rancangan membunuh pemimpin-pemimpin polis, tentera dan politik di kawasan-kawasan bandar.

Dengan menggunakan sumber-sumber yang ada , Markas Divisyen Kedua Infatri telah menjalankan beberapa operasi di Pahang, Perak, Kelantan, Selangor dan Kedah untuk mencari dan memusnahkan unit-unit penggempur PKM yang telah cuba bertapak di kawasan pendalaman di Semenanjung.

Dengan sokongan agensi kerajaan yang lain, Tentera Darat telah dapat memainkan peranan yang berkesan untuk mencegah PKM dan PKKU daripada menggunakan kekerasan untuk merampas kuasa.

Dengan lumpuhnya kekuatan ketenteraan mereka, PKM telah menyerah diri dan menamatkan perjuangan bersenjata mereka pada tahun 1989, dan Perjanjian Damai PKM pada 2 Disember 1989 dengan kerajaan menandakan berakhirnya perjuangan PKM dan langkah itu disusuli oleh PKKU pada 17 Oktober 1990.

Kesan daripada berjuang mempertahankan negara daripada dijajah oleh komunis menyebabkan ribuan askar kita meninggal, beribu yang cedera parah dan kini cacat kekal serta berapa ramai ibu yang jadi janda apabila suaminya tewas dimedan perang?

Namun semua itu hanya sementara apabila memasuki era anak Tun Razak iaitu Najib Razak menjadi Perdana Menteri Malaysia cina komunis tidak perlu lagi berperang untuk menakluki tanah Melayu namun dengan kuasa duit, Najib gelap mata terus menyerahkan bulat-bulat pengkalan Tentera Udara yang suatu ketika dahulu menjadi pengkalan untuk menghantar askar untuk bertempur dengan komunis kepada negara China Komunis.

Bermula dengan kehilangan  2 enjin pesawat yang berjaya 'mengkambing hitamkan' seorang tentera berpangkat sarjan yang dituduh mencuri enjin pesawat perang seberat 2 ton.
Penubuhan 1 MDB adalah hanya tapak untuk menyamun duit rakyat yang hilang berbillion-billion ringgit. Apabila hutang tidak lagi mampu dibayar maka kem pengkalan TUDM terus jadi mangsa.

Kini kem pengkalan udara strategik suadh pun menjadi hak negara komunis. Kem yang mempunyai banyak rahsia negara di dalamnya.

Penguasaan China Komunis 60% terhadap Kem Pengkalan Tentera ini sudah cukup merobekkan maruah Askar yang berjuang mempertahankan negara suatu ketika dahulu.

Askar punyalah disuruh bersumpah dan berikrar untuk mempertahankan seinci tanah Melayu daripada dijajah komunis akhirnya dimain-main oleh Najib Razak, ini merupakan satu penghinaan yang teramat sangat kepada Tentera dan bekas tentera.

Oleh itu kepada semua Tentera dan bekas tentera terjemahkanlah kemarahan kamu terhadap maruah kamu telah dihina secukupnya dalam peti undi nanti.

Kepada Tentera dan Bekas Tentera yang belum mendaftar mengundi, pergilah mendaftar dan jangann lupa apabila tiba hari mengundi jangan undi umno/BN kerana jika anada melakukannya juga maka anda merestu maruah anda dihina.


Demikianlah Artikel Najib Hilangkan Maruah Tentera dan Bekas Tentera Dengan Menyerahkan Pengkalan tentera Kepada Komunis

Sekianlah artikel Najib Hilangkan Maruah Tentera dan Bekas Tentera Dengan Menyerahkan Pengkalan tentera Kepada Komunis kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Najib Hilangkan Maruah Tentera dan Bekas Tentera Dengan Menyerahkan Pengkalan tentera Kepada Komunis dengan alamat link https://beritabaru46.blogspot.com/2017/01/najib-hilangkan-maruah-tentera-dan.html

Subscribe to receive free email updates: