Tangkap pemimpin curi duit rakyat, bukan turunkan papan iklan 'Bebas Anwar'

Tangkap pemimpin curi duit rakyat, bukan turunkan papan iklan 'Bebas Anwar' - Hallo sahabat Berita Terbaru, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Tangkap pemimpin curi duit rakyat, bukan turunkan papan iklan 'Bebas Anwar', kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Berita Berita, Artikel Berita dini hari, Artikel Berita hangat, Artikel Berita harga, Artikel Berita hari ini, Artikel Berita islam, Artikel Berita jalanan, Artikel Berita kemarin, Artikel Berita malam ini, Artikel Berita politik, Artikel Berita terbaru, Artikel Berita war, Artikel ini Berita, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Tangkap pemimpin curi duit rakyat, bukan turunkan papan iklan 'Bebas Anwar'
link : Tangkap pemimpin curi duit rakyat, bukan turunkan papan iklan 'Bebas Anwar'

Baca juga


Tangkap pemimpin curi duit rakyat, bukan turunkan papan iklan 'Bebas Anwar'

 MOHD ALI HASHIM
 
 
Wan Azizah ketika ditemui media di Yayasan Aman Penanti semalamWan Azizah ketika ditemui media di Yayasan Aman Penanti semalam


Pihak polis sepatutnya memberi perhatian serius terhadap pemimpin yang mencuri duit rakyat berbanding memberi tumpuan untuk menurunkan papan iklan #BebasAnwar#Selamatkan Malaysia.

Ahli parlimen Permatang Pauh Datuk Seri Dr Wan Azizah Ismail berkata, banyak lagi perkara bermanfaat yang boleh dilakukan oleh pihak polis untuk mencegah jenayah daripada menurunkan papan iklan atau 'Billboard' #BebasAnwar#Selamatkan Malaysia.

"Majlis Perbandaran Seberang Perai boleh melaksanakan kerja-kerja menurunkan papan iklan dan bukannya tugas polis untuk bertindak demikian.

"Tindakan ini secara jelas membuktikan betapa takutnya kerajaan Umno dan BN terhadap sokongan rakyat terhadap oposisi.

"Banyak lagi tugas polis yang boleh dilakukan untuk mencegah jenayah dari memberi tumpuan terhadap papan iklan tersebut, " katanya kepada pemberita selepas merasmikan program penutup 'JomBaca' yang diadakan di Penanti, semalam.

Polis bertindak menurunkan papan iklan #BebasAnwar#Selamatkan Malaysia di Jalan Baru, Alma, Bukit Teh dan Permatang Tinggi.

Wan Azizah juga berkata, tindakan pihak polis menahan seorang petugas yang memasang papan iklan tersebut di Jalan Baru, Perai serta didakwa dibawah Akta Hasutan adalah tidak wajar.

"Umno dan BN semakin terdesak untuk menyekat kebangkitan rakyat yang terbukti telah beralih sokongan.
"Mereka juga terpaksa menggunakan apa jua cara termasuklah memperkudakan pelbagai agensi kerajaan untuk memastikan sokongan rakyat terhadap pembangkang terhakis.

"Namun begitu, terbukti semakin banyak helah mereka, semakin bercambah sokongan rakyat menuntut perubahan dilaksanakan, " tegasnya lagi.

Sehubungan itu katanya, apa jua halangan yang cuba dilakukan oleh Umno BN tidak mampu untuk menyekat kemarahan rakyat yang semakin terbeban dengan pelbagai polisi yang tidak adil.

Tambahnya lagi, tindakan terdesak kerajaan menurunkan papan iklan tersebut tidak dapat dinafikan bertujuan bagi menghalang kehadiran rakyat untuk bersama-sama Anwar pada 9 Januari di Mahkamah Tingi Pulau Pinang.

Walau bagaimanapun ujarnya, perbuatan tersebut bukan saja menyemarakkan lagi semangat rakyat untuk mendesak kerajaan bersikap adil, sebaliknya mempertontonkan ketakutan sebenar Umno dan BN.



Demikianlah Artikel Tangkap pemimpin curi duit rakyat, bukan turunkan papan iklan 'Bebas Anwar'

Sekianlah artikel Tangkap pemimpin curi duit rakyat, bukan turunkan papan iklan 'Bebas Anwar' kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Tangkap pemimpin curi duit rakyat, bukan turunkan papan iklan 'Bebas Anwar' dengan alamat link https://beritabaru46.blogspot.com/2017/01/tangkap-pemimpin-curi-duit-rakyat-bukan.html

Subscribe to receive free email updates: