Budiman jadi DJ untuk dengar masalah rakyat

Budiman jadi DJ untuk dengar masalah rakyat - Hallo sahabat Berita Terbaru, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Budiman jadi DJ untuk dengar masalah rakyat, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Berita Berita, Artikel Berita dini hari, Artikel Berita hangat, Artikel Berita harga, Artikel Berita hari ini, Artikel Berita islam, Artikel Berita jalanan, Artikel Berita kemarin, Artikel Berita malam ini, Artikel Berita politik, Artikel Berita terbaru, Artikel Berita war, Artikel ini Berita, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Budiman jadi DJ untuk dengar masalah rakyat
link : Budiman jadi DJ untuk dengar masalah rakyat

Baca juga


Budiman jadi DJ untuk dengar masalah rakyat

BNBBC ·

 

Dalam usaha mendekati golongan muda dan pengguna media sosial, Ahli Parlimen Sungai Besar Budiman Mohd Zohdi menjadi juruhebah (DJ) di radio dalam talian MySuara FM.

Dalam usaha tersebut, Budiman akan menjadikan radio online sebagai medium untuk menyalurkan maklumat penting di samping memberi pandangan berikutan masalah yang diluahkan oleh setiap pendengar.

“Usaha radio MySuara FM ini adalah satu saluran yang tepat supaya permasalahan golongan terpenting ini dapat didengar dan diatasi. Buat masa ini masalah terbesar kepada golongan ini ialah 3P iaitu perumahan, pekerjaan dan pendidikan.

“Tetapi ada juga isu peribadi seperti jodoh dan saya akan memberikan pandangan sebagai abang sulung,” jelasnya semasa pelancarkan slot berkenaan, petang Isnin.

Ahli Parlimen Sungai Besar itu akan diberi slot selama satu jam dalam segmen ‘PosToWaibi’ pada setiap hari Isnin dari jam 2 hingga 3 petang.

Katanya lagi, ia adalah satu platform untuk memberi peluang kepada pendengar dan pelayar untuk berkongsi masalah dan persoalan berkaitan isu semasa termasuk peluang pendidikan, kerjaya, perumahan, ekonomi dan termasuk masalah peribadi.

“Saya tiada masalah dengan pandangan yang bertentangan kerana itu adalah luahan hati mereka. Pada saya mereka mungkin beranggapan sedemikian kerana mendapat pandangan yang tidak tepat atau mereka berinteraksi dengan persekitaran yang tidak bersesuaian. Jadi mereka meluahkan dengan cara mereka.

“Saya akan memberikan pandangan saya sebagai pandangan kedua. Tetapi pandangan adalah sekadar pandangan. Apa yang lebih penting ialah tindakan dan penyelesaian,” ujarnya lagi.

Sementara itu, Ketua Pegawai Eksekutif MySuara Zainal Mohd Jais melihat program YB turun konti ini sebagai satu ruang yang lebih terbuka kerana khalayak pengguna media sosial yang lebih gemar kepada capaian maklumat dalam talian daripada melanggan media konvensional.

“Pengguna media sosial ini bertalian sampai 24 sehari. Mereka tidak gemar ke program-program di peringkat akar umbi dan mereka bebas tanpa sebarang kepentingan.

“Hanya dengan cara mendekati mereka melalui media sosial, suara mereka dapat didengar oleh pihak yang berkepentingan terutamanya kerajaan dan menyelesaikan sebahagian permasalahan hidup mereka,” jelas Zainal.

Pelayar dan pendengar yang mempunyai permasalahan bolehlah memuatnaik soalan mereka di laman Facebook rasmi MySuara FM dengan hastag #PosToWaibi pada setiap hari Isnin sebelum jam 2.00 petang.



Demikianlah Artikel Budiman jadi DJ untuk dengar masalah rakyat

Sekianlah artikel Budiman jadi DJ untuk dengar masalah rakyat kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Budiman jadi DJ untuk dengar masalah rakyat dengan alamat link https://beritabaru46.blogspot.com/2017/02/budiman-jadi-dj-untuk-dengar-masalah.html

Subscribe to receive free email updates: