PKR patut malu, DAP gaji Saifuddin: Chegubard

PKR patut malu, DAP gaji Saifuddin: Chegubard - Hallo sahabat Berita Terbaru, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul PKR patut malu, DAP gaji Saifuddin: Chegubard, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Berita Berita, Artikel Berita dini hari, Artikel Berita hangat, Artikel Berita harga, Artikel Berita hari ini, Artikel Berita islam, Artikel Berita jalanan, Artikel Berita kemarin, Artikel Berita malam ini, Artikel Berita politik, Artikel Berita terbaru, Artikel Berita war, Artikel ini Berita, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : PKR patut malu, DAP gaji Saifuddin: Chegubard
link : PKR patut malu, DAP gaji Saifuddin: Chegubard

Baca juga


PKR patut malu, DAP gaji Saifuddin: Chegubard

Berita Harian Online ·

Saifuddin dilantik sebagai Penasihat Strategik kepada Ketua Menteri Pulau Pinang. Beliau mengangkat sumpah di hadapan Guan Eng dan Setiausaha Kerajaan Negeri Datuk Seri Farizan Darus pada 4 Januari 2017.
Saifuddin dilantik sebagai Penasihat Strategik kepada Ketua Menteri Pulau Pinang. Beliau mengangkat sumpah di hadapan Guan Eng dan Setiausaha Kerajaan Negeri Datuk Seri Farizan Darus pada 4 Januari 2017.

KUALA LUMPUR – PKR sepatutnya berasa malu kerana membiarkan DAP melantik Setiausaha Agung PKR, Datuk Saifuddin Nasution Ismail sebagai Penasihat Strategik Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng.

Pengasas Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM), Badrul Hisham Shaharin (Chegubard), berkata melalui lantikan itu, PKR yang memerintah Selangor gagal menggunakan pemimpinnya untuk kepentingan parti.

Beliau yang juga bekas aktivis PKR berkata, perkembangan itu akan membolehkan ‘musuh’ dalam dan luar PKR menggunakan isu Setiausaha Agung PKR kini bekerja dan digaji Setiausaha Agung DAP.

“DAP berjaya mendapatkan Saifuddin kerana kesilapan dan keangkuhan Timbalan Presiden PKR, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali yang juga Menteri Besar Selangor menyusun kroni korupnya di Selangor.

“Tahniah kepada Guan Eng kerana tindakan berani dan tidak membazirkan guna tenaga dalam Pakatan Harapan,” katanya dalam entri di dalam blognya, semalam.

Saifuddin dilantik secara rasminya ke jawatan itu, kelmarin. Majlis angkat sumpah diadakan di depan Guan Eng; Setiausaha Kerajaan Negeri, Datuk Seri Farizan Darus dan Exco Pulau Pinang.

Pelantikan beliau mendapat kelulusan Biro Politik PKR Pusat atas alasan bagi mengukuhkan Pakatan Harapan Pulau Pinang. Badrul Hisham bagaimanapun melahirkan kebimbangan adakah Saifuddin akan diterima oleh PKR Pulau Pinang yang majoritiya menyokong Mohamed Azmin.



Demikianlah Artikel PKR patut malu, DAP gaji Saifuddin: Chegubard

Sekianlah artikel PKR patut malu, DAP gaji Saifuddin: Chegubard kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel PKR patut malu, DAP gaji Saifuddin: Chegubard dengan alamat link https://beritabaru46.blogspot.com/2017/02/pkr-patut-malu-dap-gaji-saifuddin.html

Subscribe to receive free email updates: