BAGAIMANA AGAKNYA JIKA NANYANG DAP YANG PUNYA?

BAGAIMANA AGAKNYA JIKA NANYANG DAP YANG PUNYA? - Hallo sahabat Berita Terbaru, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul BAGAIMANA AGAKNYA JIKA NANYANG DAP YANG PUNYA?, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Berita Berita, Artikel Berita dini hari, Artikel Berita hangat, Artikel Berita harga, Artikel Berita hari ini, Artikel Berita islam, Artikel Berita jalanan, Artikel Berita kemarin, Artikel Berita malam ini, Artikel Berita politik, Artikel Berita terbaru, Artikel Berita war, Artikel ini Berita, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : BAGAIMANA AGAKNYA JIKA NANYANG DAP YANG PUNYA?
link : BAGAIMANA AGAKNYA JIKA NANYANG DAP YANG PUNYA?

Baca juga


BAGAIMANA AGAKNYA JIKA NANYANG DAP YANG PUNYA?

 shahbudindotcom


Bersikap pemaaf dan sedia memaafkan memang tindakan terpuji dan itulah yang selalu diajar, ditanam dalam hati serta didendangkan ke telinga kita sejak kecil lagi.

Kemudian kita turut diberitahu, Tuhan pun amat pemaaf dan Nabi Muhammad SAW juga demikian sifat terpujinya.

Lalu, sebagai manusia dan sesama manusia, tidak ada kita sebab kita tidak boleh menjadi pemaaf dan memaafkan orang lain.

Dengan demikian, apabila Hadi Awang mengajak mengajak umat Islam memaafkan akhbar Nanyang Siang Pau kerana menyiarkan kartun monyet baru-baru ini, beliau setidak-tidaknya masih ada sifat terpuji yang diajar Tuhan dan Nabi.
Kenyataan Hadi adalah susulan Kementerian Dalam  Negeri sendiri memaafkan kesalahan akhbar yang menjadi milik MCA itu dan tidak mengambil apa-apa tindakan terhadapnya.

"Saya dengan ini mengajak umat Islam yang terguris dengan penerbitan karikatur berkenaan agar dapat bersama saya memaafkan pihak akhbar berkenaan, dengan harapan agar ianya tidak berulang lagi di masa depan.

"Semoga dengan tindakan memaafkan ini, kita sama-sama dapat terus komited menyuburkan keharmonian dan sifat saling faham memahami dalam masyarakat," tegas Hadi lagi.

Alhamdulillah....

Cuma, dalam Hadi bersikap begitu pemaaf kepada Nanyang yang menjadi milik MCA, bagaimana agaknya jika akhbar tersebut merupakan milik DAP?

Adakah sikap pemaaf beliau masih sama juga?

Dalam masa yang sama, jika Hadi boleh memaafkan akhbar Nanyang yang mempersenda Akta 355 dengan menyiarkan kartun monyet, mengapa mereka yang seagama yang menjadi musuh politiknya digelar dengan pelbagai panggilan - daripada kafir, taghut, assabiyah, munafik, biawak, syaitan besar dan syaitan kecil, barua dan macam-macam lagi?

Kenapa beliau tidak bersikap pemaaf kepada mereka, sebaliknya suka melabel dengan panggilan-panggilan yang kasar serta meloyakan?

Mengapa dengan akhbar milik MCA saja Hadi begitu tebal sikap pemaafnya dan seolah-olah menampakkan begitu murni jiwa dan hatinya, tetapi tidak kepada pihak-pihak yang lain?

Bukankah jika dengan semua orang tanpa memilih bulu, Hadi bersikap pemaaf, sudi memaafkan serta tidak memanggil orang lain dengan panggilan yang kasar, Islam itu terlihat begitu indah dan dapat menyejukkan ruang-ruang kalbu? 




Demikianlah Artikel BAGAIMANA AGAKNYA JIKA NANYANG DAP YANG PUNYA?

Sekianlah artikel BAGAIMANA AGAKNYA JIKA NANYANG DAP YANG PUNYA? kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel BAGAIMANA AGAKNYA JIKA NANYANG DAP YANG PUNYA? dengan alamat link https://beritabaru46.blogspot.com/2017/04/bagaimana-agaknya-jika-nanyang-dap-yang.html

Subscribe to receive free email updates: