Kain Rentang 'Perbatalan' Diturunkan, MCA Taiping Mohon Maaf

Kain Rentang 'Perbatalan' Diturunkan, MCA Taiping Mohon Maaf - Hallo sahabat Berita Terbaru, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Kain Rentang 'Perbatalan' Diturunkan, MCA Taiping Mohon Maaf, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Berita Berita, Artikel Berita dini hari, Artikel Berita hangat, Artikel Berita harga, Artikel Berita hari ini, Artikel Berita islam, Artikel Berita jalanan, Artikel Berita kemarin, Artikel Berita malam ini, Artikel Berita politik, Artikel Berita terbaru, Artikel Berita war, Artikel ini Berita, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Kain Rentang 'Perbatalan' Diturunkan, MCA Taiping Mohon Maaf
link : Kain Rentang 'Perbatalan' Diturunkan, MCA Taiping Mohon Maaf

Baca juga


Kain Rentang 'Perbatalan' Diturunkan, MCA Taiping Mohon Maaf

Ipoh - Kain rentang ucapan sembah tahniah sempena Pertabalan Seri Paduka Baginda Yang di-Pertuan Agong, Sultan Muhammad V, yang mengandungi kesilapan ejaan sudah diturunkan dan diganti baharu.

Perkataan `pertabalan' dieja sebagai `perbatalan' dan kesilapan itu menjadi viral serta menerima kecaman netizen. Netizen beranggapan kesilapan itu tidak sepatutnya berlaku dan perlu segera diperbetulkan.

Ketua MCA bahagian Taiping, Ang Sui Eng, berkata kain rentang berkenaan dipasang di bangunan MCA Taiping sejak seminggu lalu tetapi kesilapan ejaan hanya disedari hari ini selepas ia menjadi viral di laman sosial.

"Pihak kami menyedari perkara itu pagi tadi kira-kira jam 9 pagi dan menurunkan kain rentang berkenaan. Kesilapan diperbetulkan segera dan kain rentang baharu dipasang pada jam 10 pagi.

"Kami meminta maaf atas kesilapan itu kerana tidak menyedari dan terlepas pandang perkataan pertabalan yang tersilap eja.

"Kami tetap menyatakan kesetiaan kami kepada Seri Paduka Baginda dan negara," katanya ketika dihubungi, di sini, hari ini.


Demikianlah Artikel Kain Rentang 'Perbatalan' Diturunkan, MCA Taiping Mohon Maaf

Sekianlah artikel Kain Rentang 'Perbatalan' Diturunkan, MCA Taiping Mohon Maaf kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Kain Rentang 'Perbatalan' Diturunkan, MCA Taiping Mohon Maaf dengan alamat link https://beritabaru46.blogspot.com/2017/04/kain-rentang-perbatalan-diturunkan-mca.html

Subscribe to receive free email updates: