Manusia Terakhir Lahir Abad Ke-19 Meninggal Dunia

Manusia Terakhir Lahir Abad Ke-19 Meninggal Dunia - Hallo sahabat Berita Terbaru, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Manusia Terakhir Lahir Abad Ke-19 Meninggal Dunia, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Berita Berita, Artikel Berita dini hari, Artikel Berita hangat, Artikel Berita harga, Artikel Berita hari ini, Artikel Berita islam, Artikel Berita jalanan, Artikel Berita kemarin, Artikel Berita malam ini, Artikel Berita politik, Artikel Berita terbaru, Artikel Berita war, Artikel ini Berita, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Manusia Terakhir Lahir Abad Ke-19 Meninggal Dunia
link : Manusia Terakhir Lahir Abad Ke-19 Meninggal Dunia

Baca juga


Manusia Terakhir Lahir Abad Ke-19 Meninggal Dunia

Rome - Emma Morano, wanita Itali yang dipercayai manusia tertua, meninggal dunia kelmarin.

Emma yang juga orang terakhir dilahirkan pada abad ke-19 berusia 117 tahun ketika dia menghembuskan nafas terakhirnya, lapor media Itali.

Wanita itu dilahirkan pada 29 November 1899 meninggal dunia di kediamannya di Verbania, utara Itali.

Menurut Kumpulan Kajian Gerontologi yang berpusat di Amerika Syarikat, gelaran manusia paling tua hidup selepas kematian Emma kini ialah Violet Brown, warga Jamaica yang dilahirkan pada 10 Mac 1900.

Dengan kematian Emma pada usia 117 tahun dan 137 hari bermakna tidak ada lagi manusia yang dilahirkan sebelum 1900 masih hidup.

Dalam wawancara dengan AFP tahun lalu, Emma berkata, dia hidup lama kerana diet yang diamalkannya.

“Saya makan telur dua biji sehari dan biskut. Itu sahaja. Saya tidak makan banyak kerana tidak mempunyai gigi,” katanya.

Dia anak sulung daripada lapan beradik dan semua adiknya sudah meninggal dunia.

Sementara itu, rekod manusia paling lama hidup di dunia kekal milik wanita Perancis, Jeanne Calment yang meninggal dunia pada usia 122 tahun pada 1997.


Demikianlah Artikel Manusia Terakhir Lahir Abad Ke-19 Meninggal Dunia

Sekianlah artikel Manusia Terakhir Lahir Abad Ke-19 Meninggal Dunia kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Manusia Terakhir Lahir Abad Ke-19 Meninggal Dunia dengan alamat link https://beritabaru46.blogspot.com/2017/04/manusia-terakhir-lahir-abad-ke-19_17.html

Subscribe to receive free email updates: