Nelydia Senrose Kena Waran Tangkap, Tidak Isytihar Cukai

Nelydia Senrose Kena Waran Tangkap, Tidak Isytihar Cukai - Hallo sahabat Berita Terbaru, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Nelydia Senrose Kena Waran Tangkap, Tidak Isytihar Cukai, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Berita Berita, Artikel Berita dini hari, Artikel Berita hangat, Artikel Berita harga, Artikel Berita hari ini, Artikel Berita islam, Artikel Berita jalanan, Artikel Berita kemarin, Artikel Berita malam ini, Artikel Berita politik, Artikel Berita terbaru, Artikel Berita war, Artikel ini Berita, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Nelydia Senrose Kena Waran Tangkap, Tidak Isytihar Cukai
link : Nelydia Senrose Kena Waran Tangkap, Tidak Isytihar Cukai

Baca juga


Nelydia Senrose Kena Waran Tangkap, Tidak Isytihar Cukai

Satu perintah waran tangkap dikeluarkan terhadap seorang artis wanita muda kerana gagal menghadirkan diri bagi prosiding kesnya dengan Lembaga Hasil Dalam Negeri (LHDN).

LHDN berkata pelakon berusia 23 tahun itu menghadapi lima pertuduhan kerana gagal mematuhi notis mengikut Seksyen 78(a) Akta Cukai Pendapatan 1967 supaya mengemukakan Borang Nyata Cukai Pendapatan (Borang B) bagi lima tahun taksiran iaitu 2009, 2010, 2011, 2012 dan 2013.

Selain itu, artis terbabit turut menghadapi satu lagi pertuduhan kerana gagal mematuhi notis mengikut Seksyen 81 ACP1967 bagi mengemukakan maklumat secara lisan kepada LHDN.

Menurut kenyataan LHDN hari ini saman itu telah diserahkan kepada tertuduh pada 11 April lepas yang mengkehendakinya menghadiri sesi sebutan kes itu pada 12 April di Mahkamah Majistret Shah Alam, Selangor.

“Namun tertuduh ataupun wakilnya gagal hadir ketika sebutan kes berlangsung,” kata LHDN.

Susulan itu, LHDN berkata peguam Hasil Nurulsheeda Mohd Yahaya memohon satu perintah waran tangkap dikeluarkan terhadap tertuduh dan dibenarkan Majistret P. Sarulatha.

Majistret turut menetapkan tarikh baharu sebutan kes itu pada 24 Mei ini, kata LHDN.

Menurut LHDN kegagalan mematuhi kedua-dua notis yang dikeluarkan adalah satu kesalahan di bawah Seksyen 120(1)(a) Akta Cukai Pendapatan 1967 yang jika sabit kesalahan, tertuduh boleh didenda tidak kurang daripada RM200 dan tidak lebih daripada RM20,000 atau penjara tidak lebih daripada enam bulan, atau kedua-duanya sekali.


Demikianlah Artikel Nelydia Senrose Kena Waran Tangkap, Tidak Isytihar Cukai

Sekianlah artikel Nelydia Senrose Kena Waran Tangkap, Tidak Isytihar Cukai kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Nelydia Senrose Kena Waran Tangkap, Tidak Isytihar Cukai dengan alamat link https://beritabaru46.blogspot.com/2017/04/nelydia-senrose-kena-waran-tangkap.html

Subscribe to receive free email updates: