Pas tak teragak-agak ambil tindakan ahli ‘curang’

Pas tak teragak-agak ambil tindakan ahli ‘curang’ - Hallo sahabat Berita Terbaru, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Pas tak teragak-agak ambil tindakan ahli ‘curang’, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Berita Berita, Artikel Berita dini hari, Artikel Berita hangat, Artikel Berita harga, Artikel Berita hari ini, Artikel Berita islam, Artikel Berita jalanan, Artikel Berita kemarin, Artikel Berita malam ini, Artikel Berita politik, Artikel Berita terbaru, Artikel Berita war, Artikel ini Berita, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Pas tak teragak-agak ambil tindakan ahli ‘curang’
link : Pas tak teragak-agak ambil tindakan ahli ‘curang’

Baca juga


Pas tak teragak-agak ambil tindakan ahli ‘curang’

PAS
Gambar hiasan


BATU PAHAT - Pas melalui Lembaga Tatatertibnya tidak akan teragak-agak untuk mengambil tindakan pada ahlinya yang ‘curang’ dengan parti berkenaan bagi menjaga disiplin para ahlinya.

Bagaimanapun katanya, tindakan yang dilakukan itu termasuklah memecat keahliannya seseorang ahli hanya akan dibuat sekiranya ada laporan atau arahan daripada pimpinan pusat.

Pengerusinya, Dr Sanusi Daeng Mariok berkata, selagi pihaknya tidak menerima sebarang laporan, selagi itulah tiada tindakan yang dilakukan kepada mana-mana individu yang bergelar ahli.

“Kita tidak akan melakukan sebarang tindakan yang melulu, selagi tiada arahan…selagi tiada aduan atau laporan, selagi itulah tiada tindakan.

“Ini telah termaktub dalam prosedur dan juga perkara yang tercatat dalam perlembagaan Pas,” katanya ketika sidang media selepas Perasmian Konvensyen Pas Johor, di Semerah, yang turut dihadiri oleh Pesuruhjaya Pas Johor, Datuk Dr Mahfodz Mohamed.

Beliau berkata sedemikian ketika diminta mengulas status Ahli Parlimen Pokok Sena, Datuk Mahfuz Omar berkenaan tindak-tanduknya terhadap parti kebelakangan ini.

Terdahulu, Mahfuz sejak Muktamar Pas lalu dilihat semakin kerap mengkritik Pas seolah-olah tidak sehaluan dengan kepimpinan parti selain sering menghadiri ceramah serpihan Pas, Amanah.

Malah, Mursyidul Am Pas, Hashim Jasin juga sebelum ini pernah menganggap Mahfuz sebagai bukan lagi ahli Pas.



Demikianlah Artikel Pas tak teragak-agak ambil tindakan ahli ‘curang’

Sekianlah artikel Pas tak teragak-agak ambil tindakan ahli ‘curang’ kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Pas tak teragak-agak ambil tindakan ahli ‘curang’ dengan alamat link https://beritabaru46.blogspot.com/2017/04/pas-tak-teragak-agak-ambil-tindakan.html

Subscribe to receive free email updates: