Penjara Dicat Warna Pink Untuk Kawal Rasa Marah

Penjara Dicat Warna Pink Untuk Kawal Rasa Marah - Hallo sahabat Berita Terbaru, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Penjara Dicat Warna Pink Untuk Kawal Rasa Marah, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Berita Berita, Artikel Berita dini hari, Artikel Berita hangat, Artikel Berita harga, Artikel Berita hari ini, Artikel Berita islam, Artikel Berita jalanan, Artikel Berita kemarin, Artikel Berita malam ini, Artikel Berita politik, Artikel Berita terbaru, Artikel Berita war, Artikel ini Berita, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Penjara Dicat Warna Pink Untuk Kawal Rasa Marah
link : Penjara Dicat Warna Pink Untuk Kawal Rasa Marah

Baca juga


Penjara Dicat Warna Pink Untuk Kawal Rasa Marah

Seperti yang diketahui kebanyakan penghuni penjara selalunya mempunyai tekanan emosi yang menjurus mereka untuk bersikap agresif.

Bagaimanapun, sebuah penjara di Switzerland telah mengambil langkah untuk menggunakan terapi warna bagi menenangkan emosi penghuni penjara dengan cat sel penjara dengan warna merah jambu.

Tahanan yang duduk di dalam sel berwarna merah jambu ini dikatakan lebih mudah untuk menurut perintah dan bersikap lebih tenang.

Menurut Danial Spath, pakar psikolagi mengatakan bahawa tahap kemarahan tahanan berjaya untuk dikurangkan dengan kadar masa yang cepat.

Sejak tahun 2006, warna pink telah digunakan di Penjara Texas dan semua pesalah diarahkan supaya mengenakan seragam bewarna merah jambu.



Demikianlah Artikel Penjara Dicat Warna Pink Untuk Kawal Rasa Marah

Sekianlah artikel Penjara Dicat Warna Pink Untuk Kawal Rasa Marah kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Penjara Dicat Warna Pink Untuk Kawal Rasa Marah dengan alamat link https://beritabaru46.blogspot.com/2017/04/penjara-dicat-warna-pink-untuk-kawal_28.html

Subscribe to receive free email updates: