Pensyarah Meninggal Selepas Solat Maghrib, Tangan Pegang Erat Al-Quran

Pensyarah Meninggal Selepas Solat Maghrib, Tangan Pegang Erat Al-Quran - Hallo sahabat Berita Terbaru, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Pensyarah Meninggal Selepas Solat Maghrib, Tangan Pegang Erat Al-Quran, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Berita Berita, Artikel Berita dini hari, Artikel Berita hangat, Artikel Berita harga, Artikel Berita hari ini, Artikel Berita islam, Artikel Berita jalanan, Artikel Berita kemarin, Artikel Berita malam ini, Artikel Berita politik, Artikel Berita terbaru, Artikel Berita war, Artikel ini Berita, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Pensyarah Meninggal Selepas Solat Maghrib, Tangan Pegang Erat Al-Quran
link : Pensyarah Meninggal Selepas Solat Maghrib, Tangan Pegang Erat Al-Quran

Baca juga


Pensyarah Meninggal Selepas Solat Maghrib, Tangan Pegang Erat Al-Quran

Kematian yang dicemburui, pensyarah UKM Almarhumah Zakiah binti Muhammadun di Masjid Bulat PJ. Meninggal dunia pada hari Jumaat (7 April 2017) selepas selesai menunaikan solat Maghrib dalam keadaan bertelekung dan tangan memegang erat Al Quran.

Hari Jumaat yang terakhir, beliau berjemaah solat Maghrib bersama suami. Selepas solat beliau meneruskan amalan rutin bacaan al-Quran sambil menunggu Isha' sementara suaminya turun ke bawah. Bila suami naik semula ke atas, dilihatnya isteri kesayangan terbaring masih bertelekung; tangan erat memegang al-Quran, inalillahi wainnailaihi rojiun.

Apakah amalannya dianugerah Allah meninggal dalam Husnul Khotimah. Ini himpunan amalan hasil kongsian dari rakan-rakan yang rapat dengan Almarhumah.

Dia tidak menunjukkan tanda-tanda tidak sihat dan segalanya seperti biasa.

1. Dia akan bangun pada pukul 4.30 pagi, mandi, qiyam dan membaca al-Quran sementara menunggu Subuh. Dia lakukan amalan ini walaupun pada hari bercuti.

2. Dia berjaya hafaz Suratul Kahf, Al Mulk, Al Waaqi'ah dan Yaseen. Almarhumah kini sedang cuba menghafaz Al Baqarah. Lazimnya bila dah hafal satu-satunya surah Almarhumah akan tasmik dengan ustazah untuk semak bacaan.

3. Rutin hariannya beliau akan mendengar bacaan Al-Quran semasa dalam perjalanan pulang ke tempat kerja atau balik (Almarhumah tinggal di Seksyen 14 Petaling Jaya ke UKM).

4. Almarhumah dengan sabar menjaga ibunya yg tidak berapa sihat bagi satu tempoh yang agak lama.

5. Tidak ingat bila terakhir beliau marah kerana kehidupannya selalu tersenyum dan ketawa.

6. Almarhumah selalu bersyukur, turun kepada manusia di bumi, dan sentiasa membantu mereka yang memerlukan, orang yang sangat mesra, mentor yang sangat bertanggungjawab.

7. Setiap Ramadhan: bersama2 dengan rakan pejabat, Almarhumah memenuhi masa rehat mengetuai sesi tadarrus. Juga bersedekah buah kurma pada rakan-rakan pejabat.

8. Sangat pemurah dan rajin bersedekah.

Setiap kali ada permohonan donation anak yatim dll, tidak pernah Almarhumah hampakan dan selalunya dibuat secara diam2, termasuk bagi membayar bil elektrik surau kg orang asli. Almarhumah juga selalu bayarkan bil bila makan dengan rakan2 pejabat.

Apa yang kami tahu dan itu apa yang kami nampak depan mata kami.

Masa hayatnya byk membantu org lain, masa meninggalnya juga banyak memberi keinsafan pd org lain. Amalan arwah boleh menjadi kayu pengukur di mana kita berdiri sekarang, semoga 'kita hari ini adalah lebih baik daripada semalam ".

Marilah kita bermuhasabah diri & melakukan kebajikan dlm penuh keikhlasan kerana Allah SWT. Lazimnya perginya kita menghadap ilahi sama dgn amalan ketika di dunia. Jika didunia kita suka baca al-Quran kita dijemput pun cara begitu, in syaa Allah.

Teringat satu pesanan dalam WhatApps :

If salaat is sweet to us right now our death would be sweet if we died right now. If we eagerly wait for salaat, then when death comes to us, we will eagerly wait to be released from this cage and soar to new heights. If our salaat are burden on us right now, death will be burden on us if we die right now. If salaat is painful, death will be painful.

Look at our salaat, improve our salaat, and we will improve our connection with Allah. Wallahua'lam.


Demikianlah Artikel Pensyarah Meninggal Selepas Solat Maghrib, Tangan Pegang Erat Al-Quran

Sekianlah artikel Pensyarah Meninggal Selepas Solat Maghrib, Tangan Pegang Erat Al-Quran kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Pensyarah Meninggal Selepas Solat Maghrib, Tangan Pegang Erat Al-Quran dengan alamat link https://beritabaru46.blogspot.com/2017/04/pensyarah-meninggal-selepas-solat.html

Subscribe to receive free email updates: