Arul jangan dikambinghitamkan, PM sila jawab

Arul jangan dikambinghitamkan, PM sila jawab - Hallo sahabat Berita Terbaru, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Arul jangan dikambinghitamkan, PM sila jawab, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Berita Berita, Artikel Berita dini hari, Artikel Berita hangat, Artikel Berita harga, Artikel Berita hari ini, Artikel Berita islam, Artikel Berita jalanan, Artikel Berita kemarin, Artikel Berita malam ini, Artikel Berita politik, Artikel Berita terbaru, Artikel Berita war, Artikel ini Berita, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Arul jangan dikambinghitamkan, PM sila jawab
link : Arul jangan dikambinghitamkan, PM sila jawab

Baca juga


Arul jangan dikambinghitamkan, PM sila jawab

Tuan Ibrahim Tuan Man
Tuan Ibrahim Tuan Man - Foto Sinar Harian oleh ROSLI TALIB

SHAH ALAM - Pas mengulangi gesaan agar Presiden/Pengarah Eksekutif Kumpulan 1MDB, Arul Kanda Kandasamy mendedahkan kemelut yang membabitkan syarikat pelaburan strategik negara itu.

Arul menurut Timbalan Presiden Pas, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man perlu berbuat demikian sebelum dikambinghitamkan.

Menurut Tuan Ibrahim, ini bukan lah kali pertama Pas menggesa Arul berbuat demikian namun pernah disuarakan ketika kemelut 1MDB dengan International Petroleum Investment Company (IPIC) dan Aabar Investment PJS (Aabar BVI).

"April tahun lalu, Pas pernah menggesa Arul Kanda untuk mendedahkan segalanya sebelum beliau berundur malah ketika itu dia turut memberitahu akhbar The Edge mengenai kemelut isu 1MDB  ada kaitan dengan International Petroleum Investment Company (IPIC) dan Aabar Investment PJS (Aabar BVI).

"Malangnya perkara itu terbantut apabila terbatalnya perjanjian jualan saham (SSA) Bandar Malaysia seperti diumumkan TRX City Sdn Bhd pada 3hb Mei," katanya dalam satu kenyataan media, hari ini.
Tambahnya lagi, Arul tampil berjanji akan membuat satu pengumuman penting mengenai 1MDB pada 5 Mei lalu.

"Malangnya, belum sempat beliau berbuat demikian, timbul pula ura-ura bahawa Arul telah disingkir daripada daripada lembaga pengarah syarikat Bandar Malaysia dan Tun Razak Exchange kerana “konflik kepentingan".

"Persoalannya apakah yang bakal diumum oleh Arul? Apakah pengumuman Arul ini tidak direstui oleh Perdana Menteri?," katanya lagi.

Sementara itu, The Financial Times semalam melaporkan tindakan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak membatalkan perjanjian Bandar Malaysia kerana hilang sabar akibat gagal mendapatkan pembiayaan.

"Jika ia benar, Pas menggesa Perdana Menteri berhenti berdiam diri dan tampil untuk menjelaskan keadaan sebenar," katanya lagi.

"Pas mengulangi gesaan agar Arul dapat mendedahkan segalanya sebelum dikambinghitamkan. Itu pembebasan sebenar daripada tanggungjawab yang beliau pikul terhadap 1MDB ini," katanya lagi.



Demikianlah Artikel Arul jangan dikambinghitamkan, PM sila jawab

Sekianlah artikel Arul jangan dikambinghitamkan, PM sila jawab kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Arul jangan dikambinghitamkan, PM sila jawab dengan alamat link https://beritabaru46.blogspot.com/2017/05/arul-jangan-dikambinghitamkan-pm-sila.html

Subscribe to receive free email updates: