Biodata Nelo Vingada Jurulatih Baharu Harimau Malaya

Biodata Nelo Vingada Jurulatih Baharu Harimau Malaya - Hallo sahabat Berita Terbaru, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Biodata Nelo Vingada Jurulatih Baharu Harimau Malaya, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Berita Berita, Artikel Berita dini hari, Artikel Berita hangat, Artikel Berita harga, Artikel Berita hari ini, Artikel Berita islam, Artikel Berita jalanan, Artikel Berita kemarin, Artikel Berita malam ini, Artikel Berita politik, Artikel Berita terbaru, Artikel Berita war, Artikel ini Berita, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Biodata Nelo Vingada Jurulatih Baharu Harimau Malaya
link : Biodata Nelo Vingada Jurulatih Baharu Harimau Malaya

Baca juga


Biodata Nelo Vingada Jurulatih Baharu Harimau Malaya

Selepas hampir sebulan berteka-teki, akhirnya Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM) mengumumkan Nelo Vingada sebagai ketua jurulatih Harimau Malaya yang baharu menggantikan Datuk Ong Kim Swee.

Dikenali dengan nama timangan 'The Professor' kerana kaedah pengurusannya, Vingada bakal berdepan ujian sukar mengemudi skuad negara menghadapi aksi pertama Kelayakan Piala Asia 2019 menentang Korea Utara di Pyongyang pada 8 Jun ini.

Vingada, 64, atau nama penuhnya Eduardo Manuel Martinho Braganza de Vingada yang akan memulakan tugas pada 25 Mei ini, berkata menjadi satu penghargaan besar buatnya untuk dilantik ke jawatan terbabit.

Jawatan terakhir beliau adalah sebagai ketua jurulatih kelab North East United FC dalam saingan Liga Super India.

"Saya mahu berterima kasih kepada Tunku Ismail Sultan Ibrahim kerana banyak berhubung dengan saya dan bertemu dengan saya di Johor baru-baru ini.

"Menjadi satu penghargaan kepada saya untuk menjadi ketua jurulatih pasukan kebangsaan Malaysia.

"Banyak kerja perlu dilakukan segera dan saya sudah tidak sabar untuk memulakannya," kata Vingada yang mempunyai pengalaman luas selama 35 tahun dalam bidang pengurusan.

Kali terakhir Malaysia menggunakan khidmat jurulatih import pada tahun 2004 iaitu Bertalan Bicskei dari Hungary.


Demikianlah Artikel Biodata Nelo Vingada Jurulatih Baharu Harimau Malaya

Sekianlah artikel Biodata Nelo Vingada Jurulatih Baharu Harimau Malaya kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Biodata Nelo Vingada Jurulatih Baharu Harimau Malaya dengan alamat link https://beritabaru46.blogspot.com/2017/05/biodata-nelo-vingada-jurulatih-baharu.html

Subscribe to receive free email updates: