DAP Gesa PAS Letak Jawatan Di Selangor

DAP Gesa PAS Letak Jawatan Di Selangor - Hallo sahabat Berita Terbaru, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul DAP Gesa PAS Letak Jawatan Di Selangor, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Berita Berita, Artikel Berita dini hari, Artikel Berita hangat, Artikel Berita harga, Artikel Berita hari ini, Artikel Berita islam, Artikel Berita jalanan, Artikel Berita kemarin, Artikel Berita malam ini, Artikel Berita politik, Artikel Berita terbaru, Artikel Berita war, Artikel ini Berita, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : DAP Gesa PAS Letak Jawatan Di Selangor
link : DAP Gesa PAS Letak Jawatan Di Selangor

Baca juga


DAP Gesa PAS Letak Jawatan Di Selangor






GEORGETOWN – DAP gesa Pas untuk meletak jawatan ketiga-tiga wakilnya dalam Exco Kerajaan Selangor selepas parti itu memutuskan hubungan politik tahaluf siyaasi dengan PKR telah terbatal.


Setiausaha Agungnya, Lim Guan Eng berkata, Pas tidak boleh meletakkan wakilnya dalam barisan Exco Kerajaan Selangor selepas ‘bercerai’ dengan PKR kerana tindakan itu tidak betul.

“Tindakan Pas ini tidak betul. Sudah cerai, cerai lah. Buat apa mahu duduk sama lagi? Saya sokong tindakan Azmin, mereka perlu letak jawatan,” katanya kepada media, hari ini.

Terdahulu, Guan Eng yang juga Ketua Menteri merasmikan Program Pengasingan Sisa di Punca di Kasun Air Putih di sini.

Dalam pada itu, Guan Eng turut menempelak Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang dengan menyifatkan perjuangan pemimpin itu sebagai sesat dan Pas adalah parti yang keliru.

“Semua orang keliru dengan kedudukan Pas malah pemimpinnya sendiri pun keliru. Dan yang paling teruk, pemimpin yang keliru tidak sedar dia sedang keliru.

“Mereka tidak boleh beza mana satu kawan mana satu lawan. Ini lah sebuah parti sesat yang keliru,” katanya.

Ditanya sekali lagi berkenaan kedudukan wakil rakyat tunggal Pas dalam Kerajaan Pulau Pinang, Datuk Mohd Salleh Man, Guan Eng berkata, Adun Permatang Pasir itu masih kukuh menyokong pimpinannya sebagai Ketua Menteri.

“Dia (Mohd Salleh) pun kena boikot dengan Pas. Dia macam anak yatim yang ditindas dan tiada naungan. Tapi yang pasti, dia masih sokong kuat Kerajaan Pulau Pinang di bawah pimpinan saya.
“Saya masih belum jumpa dia, tidak ada masa sesuai. Tapi dia pun keliru dengan kedudukan Pas pada waktu ini,” katanya.

Terdahulu, media melaporkan Menteri Besar Selangor, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali melahirkan rasa kecewa dengan keputusan Majlis Syura Ulamak Pas yang membuat keputusan memutuskan tahaluf siyasi dengan PKR – SH




Demikianlah Artikel DAP Gesa PAS Letak Jawatan Di Selangor

Sekianlah artikel DAP Gesa PAS Letak Jawatan Di Selangor kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel DAP Gesa PAS Letak Jawatan Di Selangor dengan alamat link https://beritabaru46.blogspot.com/2017/05/dap-gesa-pas-letak-jawatan-di-selangor_14.html

Subscribe to receive free email updates: