Pokok 'Ceiba Chodatii' Mati Akibat Cuaca Panas?

Pokok 'Ceiba Chodatii' Mati Akibat Cuaca Panas? - Hallo sahabat Berita Terbaru, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Pokok 'Ceiba Chodatii' Mati Akibat Cuaca Panas?, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Berita Berita, Artikel Berita dini hari, Artikel Berita hangat, Artikel Berita harga, Artikel Berita hari ini, Artikel Berita islam, Artikel Berita jalanan, Artikel Berita kemarin, Artikel Berita malam ini, Artikel Berita politik, Artikel Berita terbaru, Artikel Berita war, Artikel ini Berita, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Pokok 'Ceiba Chodatii' Mati Akibat Cuaca Panas?
link : Pokok 'Ceiba Chodatii' Mati Akibat Cuaca Panas?

Baca juga


Pokok 'Ceiba Chodatii' Mati Akibat Cuaca Panas?

Kuala Nerus - Pokok 'benang sutera' atau nama saintiknya Ceiba Chodatii yang viral sebelum ini dikatakan telah mati beberapa hari yang lalu.

Menurut sumber, punca kematian pokok berharga RM180,000 sebatang itu akibat cuaca panas terlampau yang sedang melanda negeri Terengganu ketika ini disamping tiada penjagaan rapi oleh pihak yang bertanggungjawab.

Foto terbaru pokok tersebut juga telah tersebar di beberapa laman Facebook sejak semalam.


Bagaimanapun, foto berkenaan masih belum dapat disahkan kesahihannya setakat ini.

Pokok yang diimport dari Brazil itu merupakan sumbangan kontraktor utama projek Bandar Baharu Kuala Nerus.

Sebanyak tiga batang pokok benang sutera akan ditempatkan di setiap pintu masuk utama bandar baharu tersebut membabitkan kos keseluruhan hampir setengah juta ringgit.


Demikianlah Artikel Pokok 'Ceiba Chodatii' Mati Akibat Cuaca Panas?

Sekianlah artikel Pokok 'Ceiba Chodatii' Mati Akibat Cuaca Panas? kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Pokok 'Ceiba Chodatii' Mati Akibat Cuaca Panas? dengan alamat link https://beritabaru46.blogspot.com/2017/05/pokok-ceiba-chodatii-mati-akibat-cuaca_14.html

Subscribe to receive free email updates: