Tanpa UMNO tak mungkin PAS bawa RUU 355 ke Parlimen – Penasihat Agama PM

Tanpa UMNO tak mungkin PAS bawa RUU 355 ke Parlimen – Penasihat Agama PM - Hallo sahabat Berita Terbaru, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Tanpa UMNO tak mungkin PAS bawa RUU 355 ke Parlimen – Penasihat Agama PM, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Berita Berita, Artikel Berita dini hari, Artikel Berita hangat, Artikel Berita harga, Artikel Berita hari ini, Artikel Berita islam, Artikel Berita jalanan, Artikel Berita kemarin, Artikel Berita malam ini, Artikel Berita politik, Artikel Berita terbaru, Artikel Berita war, Artikel ini Berita, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Tanpa UMNO tak mungkin PAS bawa RUU 355 ke Parlimen – Penasihat Agama PM
link : Tanpa UMNO tak mungkin PAS bawa RUU 355 ke Parlimen – Penasihat Agama PM

Baca juga


Tanpa UMNO tak mungkin PAS bawa RUU 355 ke Parlimen – Penasihat Agama PM

THE MALAYSIAN TIMES



MACHANG: Pembentangan Rang Undang-Undang Mahkamah Syariah (Bidang Kuasa Jenayah) 1965 (Pindaan 2016) atau RUU 355 di Dewan Rakyat pada April lepas adalah hasil kesepakatan dan perpaduan antara UMNO dan PAS, kata Penasihat Agama kepada Perdana Menteri, Tan Sri Abdullah Md Zin.

Beliau berkata walaupun RUU tersebut dibentangkan oleh Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang, ia tidak bermakna anggota PAS boleh mendakwa kejayaan itu hanya atas usaha parti itu sahaja.

“Tanpa ada sokongan yang padu dari pemimpin UMNO tidak mungkin PAS boleh membawanya (RUU 355) ke Parlimen,” katanya kepada pemberita selepas merasmikan Seminar Pendekatan Wasatiyyah Warga Universiti Teknologi Mara (UiTM) Kelantan di sini, hari ini.

Abdullah berkata demikian ketika diminta mengulas saranan kalangan pemimpin PAS melalui RUU 355 itu di Parlimen.

Beliau yang juga bekas Menteri di Jabatan Perdana Menteri berkata perpaduan merupakan perkara utama bagi sesebuah negara kerana tanpanya ia boleh mengancam keselamatan.

Katanya pembentangan RUU 355 itu hanya bagi memperkasakan mahkamah syariah yang sedia ada dan hanya melibatkan orang Islam.

“Masa saya jadi menteri dulu saya telah membentangkan empat rang undang-undang antaranya pentadbiran keluarga Islam, hanya yang berkaitan dengan jenayah dalam keluarga Islam saja yang tidak sempat saya bawa ke Parlimen,” katanya.–Bernama



Demikianlah Artikel Tanpa UMNO tak mungkin PAS bawa RUU 355 ke Parlimen – Penasihat Agama PM

Sekianlah artikel Tanpa UMNO tak mungkin PAS bawa RUU 355 ke Parlimen – Penasihat Agama PM kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Tanpa UMNO tak mungkin PAS bawa RUU 355 ke Parlimen – Penasihat Agama PM dengan alamat link https://beritabaru46.blogspot.com/2017/05/tanpa-umno-tak-mungkin-pas-bawa-ruu-355.html

Subscribe to receive free email updates: