Zahid: Saya Melayu, saya 'buta warna'

Zahid: Saya Melayu, saya 'buta warna' - Hallo sahabat Berita Terbaru, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Zahid: Saya Melayu, saya 'buta warna', kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Berita Berita, Artikel Berita dini hari, Artikel Berita hangat, Artikel Berita harga, Artikel Berita hari ini, Artikel Berita islam, Artikel Berita jalanan, Artikel Berita kemarin, Artikel Berita malam ini, Artikel Berita politik, Artikel Berita terbaru, Artikel Berita war, Artikel ini Berita, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Zahid: Saya Melayu, saya 'buta warna'
link : Zahid: Saya Melayu, saya 'buta warna'

Baca juga


Zahid: Saya Melayu, saya 'buta warna'

 

Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi hari ini mendekati masyarakat bukan Melayu ketika bayangan pilihan raya umum (PRU) semakin menghampiri.

Dalam ucapan sempena ulang tahun ke-35 institusi pendidikan bukan berasaskan keuntungan, Sri Murugan Centre (SMC), Ahmad Zahid mengongsikan pengalamannya dengan masyarakat India dan Cina di depan hadirin.

Timbalan perdana menteri itu juga mengimbau kenangannya dengan beberapa pihak yang pernah bekerjasama dengannya.

"Semasa saya seorang ahli perniagaan, setiausaha saya adalah seorang gadis Punjabi ... akauntan dan juruaudit saya adalah Bala and Co.

"Saya Melayu, tetapi saya menghargai nilai persahabatan ... Saya buta warna (tak melihat seseorang berdasarkan warna kulit), ini adalah bukti," kata Zahid di akhir ucapannya.

Kemiskinan masalah semua

Isu 'buta warna' diulang beberapa kali sepanjang ucapan beliau hari ini yang turut menyentuh mengenai aspek pendidikan dan membasmi kemiskinan.

Mengenai pendidikan Ahmad Zahid berkata, aspek kaum tidak sepatutnya menjadi faktor dan kerajaan mengutamakan pendidikan semua rakyat Malaysia.

Beliau juga berjanji membawakan hasrat SMC untuk meningkatkan peluang pendidikan kaum India ke kabinet tidak lama lagi. Ahmad Zahid kemudian mengumumkan peruntukan sebanyak RM3 juta kepada institusi itu.

Dalam ucapan sama Ahmad Zahid kemudian menceritakan bagaimana Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak melantiknya - bersama beberapa pemimpin lain - mengetuai jawatankuasa kabinet bagi mengatasi masalah kemiskinan.

Selain anggota kabine Umno, katanya, jawatankuasa berkenaan turut dianggotai Presiden MCA Datuk Seri Liow Tiong Lai, pemimpin MIC merangkumi Datuk Seri Dr S Subramaniam, Datuk Seri S Devamany dan Datuk P Kamalanathan, serta pemimpin Gerakan, Datuk Dr J Loga Bala Mohan.

"Ini kerana kemiskinan bandar bukan saja dialami orang Melayu, malah terdapat di kalangan orang India dan Cina.

"Saya benar-benar buta warna dalam usaha membasmi kemiskinan bandar," katanya.



Demikianlah Artikel Zahid: Saya Melayu, saya 'buta warna'

Sekianlah artikel Zahid: Saya Melayu, saya 'buta warna' kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Zahid: Saya Melayu, saya 'buta warna' dengan alamat link https://beritabaru46.blogspot.com/2017/05/zahid-saya-melayu-saya-buta-warna.html

Subscribe to receive free email updates: