Laporan: Najib-Hadi bincang pakatan rampas S'gor

Laporan: Najib-Hadi bincang pakatan rampas S'gor - Hallo sahabat Berita Terbaru, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Laporan: Najib-Hadi bincang pakatan rampas S'gor, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Berita Berita, Artikel Berita dini hari, Artikel Berita hangat, Artikel Berita harga, Artikel Berita hari ini, Artikel Berita islam, Artikel Berita jalanan, Artikel Berita kemarin, Artikel Berita malam ini, Artikel Berita politik, Artikel Berita terbaru, Artikel Berita war, Artikel ini Berita, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Laporan: Najib-Hadi bincang pakatan rampas S'gor
link : Laporan: Najib-Hadi bincang pakatan rampas S'gor

Baca juga


Laporan: Najib-Hadi bincang pakatan rampas S'gor

MALAYSIAKINI



Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak dan Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang dilapor sedang mengusahakan pakatan pilihan raya untuk merampas Selangor dalam pilihan raya umum akan datang.

Memetik sumber, Straits Times Singapura mendakwa kedua-dua pemimpin Melayu itu “berhubung hampir setiap hari untuk tempoh beberapa bulan”.

Laporan itu juga menyebut bahawa mereka sering berbual dalam telefon selepas Hadi selesai menjalani pembedahan jantung Mei lalu.

Untuk merampas Selangor, kedua-dua parti itu dilapor memerlukan calon berwibawa untuk memimpin pentadbiran negeri itu.

Percubaan juga dikatakan telah dibuat untuk membawa kembali bekas menteri besar Tan Sri Khalid Ibrahim yang dipecat daripada PKR.

“Beliau telah beberapa kali dilihat di Pejabat Perdana Menteri (PMO) akhir-akhir ini,” kata sumber.

Dalam reaksi bertulis Straits Times, Khalid mengesahkan memang ada bertemu dengan pemimpin PAS dan Umno dan parti-parti lain juga.

Anggota Dewan Undangan Negeri (ADUN) Pelabuhan itu berkata “perbincangan dibuat adalah demi kebaikan rakyat”.

“Sebagai (wakil) bebas, saya ada kebebasan berjumpa dengan mana-mana parti. Untuk saya sendiri tiada rancangan untuk bertanding dalam pilihan raya depan.

“Saya berterima kasih PAS berdiri bersama saya sehingga habis. Tetapi buat masa ini tiada rancangan masuk parti lagi,” katanya.

PAS masih bergabung membentuk kerajaan Selangor walaupun di peringkat pusat, kedua-dua parti tidak lagi mempunyai kerjasama politik secara rasmi.

Sebelum ini Hadi berkata PAS tiada masalah bekerjasama dengan Umno dalam isu berkaitan Islam dan perpaduan Melayu.

LIHAT VIDEO DI SINI




Demikianlah Artikel Laporan: Najib-Hadi bincang pakatan rampas S'gor

Sekianlah artikel Laporan: Najib-Hadi bincang pakatan rampas S'gor kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Laporan: Najib-Hadi bincang pakatan rampas S'gor dengan alamat link https://beritabaru46.blogspot.com/2017/08/laporan-najib-hadi-bincang-pakatan.html

Subscribe to receive free email updates: