‘Crony Capitalism’ Vs BRIM Punca Mahathir Berdendam Dengan Najib – Dr Puad

‘Crony Capitalism’ Vs BRIM Punca Mahathir Berdendam Dengan Najib – Dr Puad - Hallo sahabat Berita Terbaru, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul ‘Crony Capitalism’ Vs BRIM Punca Mahathir Berdendam Dengan Najib – Dr Puad, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Berita Berita, Artikel Berita dini hari, Artikel Berita hangat, Artikel Berita harga, Artikel Berita hari ini, Artikel Berita islam, Artikel Berita jalanan, Artikel Berita kemarin, Artikel Berita malam ini, Artikel Berita politik, Artikel Berita terbaru, Artikel Berita war, Artikel ini Berita, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : ‘Crony Capitalism’ Vs BRIM Punca Mahathir Berdendam Dengan Najib – Dr Puad
link : ‘Crony Capitalism’ Vs BRIM Punca Mahathir Berdendam Dengan Najib – Dr Puad

Baca juga


‘Crony Capitalism’ Vs BRIM Punca Mahathir Berdendam Dengan Najib – Dr Puad

 
 


Watan-Online – Ego dan dendam peribadi menjadi punca Tun Dr Mahathir Mohamad terus menyerang Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak meskipun terpaksa berbohong.


Ahli Majlis Tertinggi UMNO, Datuk Dr Mohd Puad Zarkashi, berkata terbaru Mahathir terpaksa berbohong mengenai Bajet 2018 apabila Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) 2018 dicemuh sebagai gula-gula untuk menggembirakan rakyat.

“Mungkin Tun M masih obses dengan pendekatan lamanya “crony capitalism” iaitu “mengkayakan” beberapa individu dan individu kaya ini diharap akan mengagihkan kekayaan itu kepada orang lain.

“Sedangkan BR1M adalah subsisidi bersasar yang meluas dan efektif berbanding subsidi petrol yang orang kaya pun dapat. Bayangkan duit BR1M berjumlah RM6.8 Bilion bukan sahaja membantu meringankan beban kos hidup rakyat tetapi akan merancakkan ekonomi domestik.

“Dasar mengkayakan individu itulah punca setelah 22 tahun memerintah Tun M masih obses untuk mencampuri urusan pentadbiran dua Perdana Menteri selepasnya.

“Satu daripadanya ialah isu pembinaan “Jambatan Bengkok” yang dibatalkan oleh Pak Lah (Tun Abdullah Ahmad Badawi). Tun M mahu ia dibina semula oleh Najib,” katanya dalam kenyataan.

Mendedahkan mengenai jambatan bengkok, Mohd Puad berkata beliau adalah orang yang bertanggungjawab mengaturkan pertemuan antara Mahathir dengan pemimpin UMNO Johor.

Pada pertemuan itu Mohd Puad berkata, Mahathir memberitahu yang kerajaan pimpinan Najib bersetuju untuk membina semula jambatan berkenaan jika dipersetujui pemimpin Johor.

Bagaimanapun perkara itu tidak pernah dibincang dalam mesyuarat UMNO Johor dan secara tidak langsung UMNO Johor menolaknya.

“Antara puncanya, terdapat dalam kalangan ahli berpendapat jika diluluskan maka kontrak akan diberikan kepada syarikat sama Gerbang Perdana iaitu kroni Tun M.

“Syarikat milik Datuk Yahya Jalil ini telah dibayar pampasan tinggi bila Pak Lah membatalkan projek tersebut. Sebab itu ia dianggap pembaziran kalau mahu disambung semula apatah lagi ia bukan lagi projek mendesak.

“Maka bukan Najib yang menolaknya tetapi UMNO Johor yang tidak menyokong kerana ada keutamaan lain,” katanya.



Demikianlah Artikel ‘Crony Capitalism’ Vs BRIM Punca Mahathir Berdendam Dengan Najib – Dr Puad

Sekianlah artikel ‘Crony Capitalism’ Vs BRIM Punca Mahathir Berdendam Dengan Najib – Dr Puad kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel ‘Crony Capitalism’ Vs BRIM Punca Mahathir Berdendam Dengan Najib – Dr Puad dengan alamat link https://beritabaru46.blogspot.com/2017/11/crony-capitalism-vs-brim-punca-mahathir.html

Subscribe to receive free email updates: