Powerbank Perlu Mempunyai Pengesahan Sirim

Powerbank Perlu Mempunyai Pengesahan Sirim - Hallo sahabat Berita Terbaru, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Powerbank Perlu Mempunyai Pengesahan Sirim, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Berita Berita, Artikel Berita dini hari, Artikel Berita hangat, Artikel Berita harga, Artikel Berita hari ini, Artikel Berita islam, Artikel Berita jalanan, Artikel Berita kemarin, Artikel Berita malam ini, Artikel Berita politik, Artikel Berita terbaru, Artikel Berita war, Artikel ini Berita, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Powerbank Perlu Mempunyai Pengesahan Sirim
link : Powerbank Perlu Mempunyai Pengesahan Sirim

Baca juga


Powerbank Perlu Mempunyai Pengesahan Sirim

DETIK DAILY



Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan hari ini mengumumkan yang mana semua bateri sekunder perlu mempunyai dan mendapatkan sijil serta label daripada Sirim sebelum ia dipasarkan bermula 1 Februari 2018 kelak.

Bateri sekunder yang terlibat adalah termasuk untuk telefon bimbit, powerbank, rokok elektrik, komputer riba, dron, dan sebagainya.

Pihak kerajaan turut mengatakan yang mana tempoh peralihan yang sewajarnya akan diberikan kepada pihak berkenaan sebelum ia dikuat-kuasakan sepenuhnya. Tempoh peralihan yang ditawarkan akan diumumkan oleh pihak berkuasa dalam masa terdekat ini.

Langkah pengenalan keperluan pengesahan ini diperkenalkan dalam mengelak bateri tiruan dan sebagainya dipasarkan – sekaligus membawa kepada pelbagai risiko kepada pengguna.-BERNAMA



Demikianlah Artikel Powerbank Perlu Mempunyai Pengesahan Sirim

Sekianlah artikel Powerbank Perlu Mempunyai Pengesahan Sirim kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Powerbank Perlu Mempunyai Pengesahan Sirim dengan alamat link https://beritabaru46.blogspot.com/2018/01/powerbank-perlu-mempunyai-pengesahan.html

Subscribe to receive free email updates: