Tak kira sokong PAS atau Umno, Khalid boleh bantu BN tawan Selangor’

Tak kira sokong PAS atau Umno, Khalid boleh bantu BN tawan Selangor’ - Hallo sahabat Berita Terbaru, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Tak kira sokong PAS atau Umno, Khalid boleh bantu BN tawan Selangor’, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Berita Berita, Artikel Berita dini hari, Artikel Berita hangat, Artikel Berita harga, Artikel Berita hari ini, Artikel Berita islam, Artikel Berita jalanan, Artikel Berita kemarin, Artikel Berita malam ini, Artikel Berita politik, Artikel Berita terbaru, Artikel Berita war, Artikel ini Berita, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Tak kira sokong PAS atau Umno, Khalid boleh bantu BN tawan Selangor’
link : Tak kira sokong PAS atau Umno, Khalid boleh bantu BN tawan Selangor’

Baca juga


Tak kira sokong PAS atau Umno, Khalid boleh bantu BN tawan Selangor’

AKHBAR RAKYAT

 
 
PETALING JAYA: Barisan Nasional (BN) Selangor yakin usaha Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim menumbangkan kerajaan Pakatan Harapan (PH) dapat membantu parti itu merampas negeri berkenaan, tidak kira bekas menteri besar Selangor itu bersama Umno atau PAS.

Timbalan Pengerusi BN Selangor, Datuk Mat Nadzari Ahmad Dahlan bagaimanapun hairan dengan pendirian kurang jelas Khalid yang pernah menyuarakan hasrat untuk membantu Umno pada pilihan raya umum ke-14 (PRU14), tetapi baru-baru ini, bekas orang kuat PKR itu berkata akan bersama PAS dalam kempennya.

“Kita tidak tahu macam mana sebenarnya perjuangan Tan Sri Khalid dalam politik semasa ini. Dia berada di mana-mana tempat, kononnya ingin membantu sesiapa sahaja yang mahu menumbangkan kerajaan Pakatan Harapan.

“Sebagai pemimpin yang pernah memimpin Selangor, kita nampak beliau di mana-mana pentas politik tidak menyokong PH, beliau menyampaikan mesej untuk membolehkan rakyat faham sebenarnya apa yang berlaku di Selangor, sebagai bekas menteri besar dia ada pengaruh,” katanya

Hari ini, PAS Selangor dilaporkan sedia menawarkan kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Pelabuhan Klang dan Parlimen Bandar Tun Razak kepada Khalid, selepas beliau mengumumkan akan membantu parti Islam itu berkempen pada PRU14.

Mat Nadzari menafikan BN kecewa dengan pendirian Khalid untuk membantu PAS berkempen pada PRU14.

“Kita tidak pernah kecewa, kalau kita kecewa kita sedang undur ke belakang, walau apa terjadi Umno ada cara kita sendiri untuk terus memperkasakan jentera kita merampas Selangor.

“Kami fokus dengan strategi kami dan kami tidak bimbang dengan apa yang dibuat parti lain selain daripada komponen BN termasuk PAS, yang penting kami kerja kuat untuk pastikan kami boleh tawan semula Selangor.”

Bulan lalu, Khalid menghadiri Konvensyen Umno Selangor, tetapi menafikan beliau akan menyertai parti itu.

Bekas bendahari agung PKR itu dilaporkan berkata, beliau menghadiri konvensyen tertutup itu sebagai tanda sokongan kepada BN untuk merampas Selangor.

Pada 21 Januari lalu, Khalid dilaporkan menyertai Himpunan Fastaqim 2.4 dan pelancaran jentera pilihan raya PAS Selangor di Shah Alam
 
 


Demikianlah Artikel Tak kira sokong PAS atau Umno, Khalid boleh bantu BN tawan Selangor’

Sekianlah artikel Tak kira sokong PAS atau Umno, Khalid boleh bantu BN tawan Selangor’ kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Tak kira sokong PAS atau Umno, Khalid boleh bantu BN tawan Selangor’ dengan alamat link https://beritabaru46.blogspot.com/2018/02/tak-kira-sokong-pas-atau-umno-khalid.html

Subscribe to receive free email updates: