KPKT akan perkenal skim sewa beli rumah PPR

KPKT akan perkenal skim sewa beli rumah PPR - Hallo sahabat Berita Terbaru, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul KPKT akan perkenal skim sewa beli rumah PPR, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Berita Berita, Artikel Berita dini hari, Artikel Berita hangat, Artikel Berita harga, Artikel Berita hari ini, Artikel Berita islam, Artikel Berita jalanan, Artikel Berita kemarin, Artikel Berita malam ini, Artikel Berita politik, Artikel Berita terbaru, Artikel Berita war, Artikel ini Berita, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : KPKT akan perkenal skim sewa beli rumah PPR
link : KPKT akan perkenal skim sewa beli rumah PPR

Baca juga


KPKT akan perkenal skim sewa beli rumah PPR

ANTARAPOS

Post Pic
 
 
SUNGAI PETANI: Kementerian Kesejahteraan Bandar, Perumahan dan Kerajaan Tempatan (KPKT) memperkenalkan skim sewa beli ke atas rumah transit di bawah Program Perumahan Rakyat (PPR) di seluruh negara.
 
Menterinya, Tan Sri Noh Omar berkata, sebelum ini rumah transit PPR dibina bagi membolehkan orang ramai menyewa rumah tersebut dengan kadar sewa yang rendah sebelum dipindahkan ke perumahan kekal.
 
Menurutnya, kemudahan tersebut diperkenalkan bagi memberi peluang kepada penyewa yang berpendapatan rendah memiliki rumah sendiri.
 
“Kementerian akan mengkaji semula dasar bagi membolehkan penyewa memiliki rumah transit PPR menerusi skim sewa beli.
 
“Skim tersebut akan diperluaskan pelaksanaannya ke semua rumah transit PPR di seluruh negara,” katanya pada sidang akhbar selepas mengadakan lawatan di PPR Harmoni di Paya Nahu di sini hari ini.
 
Yang turut hadir Pengerusi Jawatankuasa Perumahan dan Kerajaan Tempatan, Bekalan Air, Sumber Air dan Tenaga negeri, Datuk Badrol Hisham Hashim.
 
 


Demikianlah Artikel KPKT akan perkenal skim sewa beli rumah PPR

Sekianlah artikel KPKT akan perkenal skim sewa beli rumah PPR kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel KPKT akan perkenal skim sewa beli rumah PPR dengan alamat link https://beritabaru46.blogspot.com/2018/03/kpkt-akan-perkenal-skim-sewa-beli-rumah.html

Subscribe to receive free email updates: