Dua lagi pencalonan wakil PKR ditolak

Dua lagi pencalonan wakil PKR ditolak - Hallo sahabat Berita Terbaru, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Dua lagi pencalonan wakil PKR ditolak, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Berita Berita, Artikel Berita dini hari, Artikel Berita hangat, Artikel Berita harga, Artikel Berita hari ini, Artikel Berita islam, Artikel Berita jalanan, Artikel Berita kemarin, Artikel Berita malam ini, Artikel Berita politik, Artikel Berita terbaru, Artikel Berita war, Artikel ini Berita, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Dua lagi pencalonan wakil PKR ditolak
link : Dua lagi pencalonan wakil PKR ditolak

Baca juga


Dua lagi pencalonan wakil PKR ditolak

ANTARAPOS

Post Pic
 
 
KEPALA BATAS: Calon PKR kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Penaga, Yaakob Osman mendakwa terkejut apabila diisytiharkan muflis ketika mengemukakan borang penamaan calon kepada Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) hari ini.
 
Beliau yang juga Ketua Informasi PPBM negeri berkata, ini kerana beliau telah melakukan semakan sebanyak dua kali berhubung perkara itu termasuk semalam.
 
“Saya bawa harapan orang Penaga. Itu yang saya kecewa (borang penamaan ditolak).
 
“Saya tak jangka perkara ini akan berlaku dan saya akan berbincang dengan peguam untuk tindakan lanjut,” katanya.
 
Penolakan pencalonan itu bermakna, kerusi Penaga menyaksikan pertembungan satu lawan satu antara calon Barisan Nasional (BN), Datuk Mohd. Zain Ahmad dengan calon PAS, Yusni Mat Piah. 
 
Sementara itu, di Johor, seorang wakil PH dibatalkan kerana masalah dokumentasi. Calon PPBM, Pizi Jihat yang bertanding di kerusi DUN Bukit Pasir, dilaporkan hilang kelayakan kerana masalah dokumentasi.
 
Dengan keputusan itu, DUN Bukit Pasir akan menyaksikan pertandingan langsung antara calon BN Noriah Mahat dan calon PAS Najib Lep.
 
 


Demikianlah Artikel Dua lagi pencalonan wakil PKR ditolak

Sekianlah artikel Dua lagi pencalonan wakil PKR ditolak kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Dua lagi pencalonan wakil PKR ditolak dengan alamat link https://beritabaru46.blogspot.com/2018/04/dua-lagi-pencalonan-wakil-pkr-ditolak.html

Subscribe to receive free email updates: