PM umum tambahan RM60 juta kepada Sistem Insurans Pekerjaan Perkeso

PM umum tambahan RM60 juta kepada Sistem Insurans Pekerjaan Perkeso - Hallo sahabat Berita Terbaru, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul PM umum tambahan RM60 juta kepada Sistem Insurans Pekerjaan Perkeso, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Berita Berita, Artikel Berita dini hari, Artikel Berita hangat, Artikel Berita harga, Artikel Berita hari ini, Artikel Berita islam, Artikel Berita jalanan, Artikel Berita kemarin, Artikel Berita malam ini, Artikel Berita politik, Artikel Berita terbaru, Artikel Berita war, Artikel ini Berita, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : PM umum tambahan RM60 juta kepada Sistem Insurans Pekerjaan Perkeso
link : PM umum tambahan RM60 juta kepada Sistem Insurans Pekerjaan Perkeso

Baca juga


PM umum tambahan RM60 juta kepada Sistem Insurans Pekerjaan Perkeso

ANTARAPOS

Post Pic
 
 
KUALA LUMPUR: Perdana Menteri bersetuju menambah peruntukan bayaran interim Sistem Insurans Pekerjaan (SIP) sebanyak RM60 juta lagi kepada Pertubuhan Keselamatan Sosial (Perkeso) yang menjadikan pe-runtukan keseluruhannya RM182 juta.
 
Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, dengan tambahan peruntukan ini, kadar bantuan interim kepada pekerja di bawah sistem itu akan ditingkatkan iaitu RM1,000 pada bulan pertama, RM800 (kedua) dan RM600 pada bulan ketiga.
 
“Peruntukan tambahan itu bagi meringankan beban pekerja yang hilang pekerjaan.
 
“Kadar bantuan ini diberikan bagi membantu penerima bantuan interim untuk mengikuti program latihan bagi meningkatkan keupayaan bekerja mereka,” katanya sewaktu berucap pada majlis sambutan Hari Pekerja 2018 di Dewan Merdeka, Pusat Dagangan Dunia Putra di sini hari ini.
 
Turut hadir ialah Ketua Setiausaha Negara, Tan Sri Dr. Ali Hamsa; Menteri Sumber Manusia, Datuk Seri Richard Riot; Presiden Kongres Kesatuan Sekerja Malaysia (MTUC),Datuk Abdul Halim Mansor dan Presiden Kongres Kesatuan Pekerja-Pekerja Dalam Perkhidmatan Awam (CUEPACS), Datuk Azih Muda.
 
Tambah Perdana Menteri, kerajaan juga mengumumkan pemberian geran khas kepada MTUC pada tahun ini sebanyak RM3 juta.
 
Malah, katanya, terpulang kepada kesatuan itu untuk mengagihkannya demi kemakmuran sektor swasta.
 
“Insya-Allah, jika selepas 9 Mei ini, saya boleh tambah lagi peruntukan itu,” ujarnya.
 
 


Demikianlah Artikel PM umum tambahan RM60 juta kepada Sistem Insurans Pekerjaan Perkeso

Sekianlah artikel PM umum tambahan RM60 juta kepada Sistem Insurans Pekerjaan Perkeso kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel PM umum tambahan RM60 juta kepada Sistem Insurans Pekerjaan Perkeso dengan alamat link https://beritabaru46.blogspot.com/2018/05/pm-umum-tambahan-rm60-juta-kepada.html

Subscribe to receive free email updates: