Tun Mahathir dapat sokongan 130 kerusi Parlimen tubuh Muafakat Nasional

Tun Mahathir dapat sokongan 130 kerusi Parlimen tubuh Muafakat Nasional - Hallo sahabat Berita Terbaru, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Tun Mahathir dapat sokongan 130 kerusi Parlimen tubuh Muafakat Nasional, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Berita Berita, Artikel Berita dini hari, Artikel Berita hangat, Artikel Berita harga, Artikel Berita hari ini, Artikel Berita islam, Artikel Berita jalanan, Artikel Berita kemarin, Artikel Berita malam ini, Artikel Berita politik, Artikel Berita terbaru, Artikel Berita war, Artikel ini Berita, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Tun Mahathir dapat sokongan 130 kerusi Parlimen tubuh Muafakat Nasional
link : Tun Mahathir dapat sokongan 130 kerusi Parlimen tubuh Muafakat Nasional

Baca juga


Tun Mahathir dapat sokongan 130 kerusi Parlimen tubuh Muafakat Nasional

Muafakat Nasional merupakan sebuah gagasan kerjasama parti-parti politik di Malaysia. Gagasan tersebut dicetuskan hasil daripada kerjasama antara dua parti politik terbesar di Malaysia iaitu, Parti Islam Se-Malaysia (PAS) dan Pertubuhan Kebangsaan Melayu Bersatu (UMNO) pada 14 September 2019. Muafakat Nasional juga merupakan manifestasi kerjasama antara dua perikatan parti-parti politik di Malaysia, iaitu Barisan Nasional dan Gagasan Sejahtera.
Dr Mahathir dapat sokongan 130 kerusi Parlimen - Sumber

Sudah ada 130 kerusi - itu jumlah sokongan kerusi Parlimen yang dikatakan diperoleh Tun Dr Mahathir Mohamad, ketika ini.

Menurut sumber, jumlah itu dicapai melalui persetujuan kolektif membabitkan Ahli Parlimen daripada Parti Pribumi Bersatu Malaysia (BERSATU), UMNO, serpihan PKR, PAS dan Parti Amanah Negara (AMANAH).

Sumber itu memaklumkan, kehadiran beramai-ramai ke Hotel Sheraton, di sini, malam ini, adalah bagi menunjukkan bahawa kesepakatan sudah dicapai dan ia bukan lagi cakap kosong mana-mana pihak.

“Ia juga akan membabitkan perubahan di beberapa negeri, iaitu Kedah dan Perak. Apapun, ia adalah sejarah negara dan simbol penyatuan di negara ini.

“Ini juga penyatuan keluarga besar umat Islam dan kita berharap ia akan memberi manfaat kepada rakyat,” katanya.





Demikianlah Artikel Tun Mahathir dapat sokongan 130 kerusi Parlimen tubuh Muafakat Nasional

Sekianlah artikel Tun Mahathir dapat sokongan 130 kerusi Parlimen tubuh Muafakat Nasional kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Tun Mahathir dapat sokongan 130 kerusi Parlimen tubuh Muafakat Nasional dengan alamat link https://beritabaru46.blogspot.com/2020/02/tun-mahathir-dapat-sokongan-130-kerusi_23.html

Subscribe to receive free email updates: