Kisah Salt Bae yang mungkin anda tidak tahu

Kisah Salt Bae yang mungkin anda tidak tahu - Hallo sahabat Berita Terbaru, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Kisah Salt Bae yang mungkin anda tidak tahu, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Berita Berita, Artikel Berita dini hari, Artikel Berita hangat, Artikel Berita harga, Artikel Berita hari ini, Artikel Berita islam, Artikel Berita jalanan, Artikel Berita kemarin, Artikel Berita malam ini, Artikel Berita politik, Artikel Berita terbaru, Artikel Berita war, Artikel ini Berita, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Kisah Salt Bae yang mungkin anda tidak tahu
link : Kisah Salt Bae yang mungkin anda tidak tahu

Baca juga


Kisah Salt Bae yang mungkin anda tidak tahu

Salt Bae yang terkenal dengan aksi menabur garam dalam penghujung video steaknya. Kelahiran Turki dan mempunyai 600 pekerja di 13 restoran.
Kisah Salt Bae yang mungkin anda tidak tahu

Masih ingat lagi Salt Bae dengan gaya ‘cobra’ apabila menabur garam ke atas stik?

Nama beliau makin terkenal dek viral video gaya ‘cobra’ ini pada tahun 2017.


Nama sebenarnya Nusret Gökçe.

Cef dari Turki ini ambil masa 10 tahun berkuli untuk mahirkan skilnya sebelum buka restoran pertama, Nusr-Et Steakhouse.

Salt Bae adalah anak pelombong dan tidak pendidikan tinggi. Beliau mula bekerja sebagai pemotong daging pada umur 13 tahun.


Beliau kemudiannya bekerja di beberapa restoran stik di Turki. Selepas itu beliau merantau ke Argentina dan US untuk cari pengalaman.

Sejak dari mula, impian beliau adalah untuk buka restoran sendiri dan ia tercapai pada pada tahun 2010. Usia beliau adalah 27 tahun pada waktu itu.

Dalam tempoh 9 tahun berikutnya, selepas dapat pelaburan dari pelabur professional, beliau buka cawangan di New York, Miami, Dubai, Ankara, Doha dan Kepulauan Greek Mykono.


Beliau kini ada 13 restoran 'fine dining' di seluruh dunia dengan 600 orang pekerja.

Bisnes restoran beliau catat untung US$70 juta tahun lalu dan kini bernilai sebanyak US$1bil.

Pada tahun 2018, beliau hadiahkan sebuah kompleks masjid untuk penduduk kampung kelahirannya di Turki.

Ia dinamakan sempena nama ibubapanya, menelan belanja RM2.8 juta dan lengkap dengan perpustakaan, rumah imam dan rumah pengebumian.


Dan dalam satu temubual, Salt Bae berkata;

" (Walaupun sudah berjaya) hidup saya masih tidak berubah. Saya masih bekerja dari pagi hingga ke tengah malam."

#inspirasii



Demikianlah Artikel Kisah Salt Bae yang mungkin anda tidak tahu

Sekianlah artikel Kisah Salt Bae yang mungkin anda tidak tahu kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Kisah Salt Bae yang mungkin anda tidak tahu dengan alamat link https://beritabaru46.blogspot.com/2020/04/kisah-salt-bae-yang-mungkin-anda-tidak.html

Subscribe to receive free email updates: