Kucing bukan penyebar COVID-19 kepada manusia - Jabatan Perkhidmatan Veterinar

Kucing bukan penyebar COVID-19 kepada manusia - Jabatan Perkhidmatan Veterinar - Hallo sahabat Berita Terbaru, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Kucing bukan penyebar COVID-19 kepada manusia - Jabatan Perkhidmatan Veterinar, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Berita Berita, Artikel Berita dini hari, Artikel Berita hangat, Artikel Berita harga, Artikel Berita hari ini, Artikel Berita islam, Artikel Berita jalanan, Artikel Berita kemarin, Artikel Berita malam ini, Artikel Berita politik, Artikel Berita terbaru, Artikel Berita war, Artikel ini Berita, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Kucing bukan penyebar COVID-19 kepada manusia - Jabatan Perkhidmatan Veterinar
link : Kucing bukan penyebar COVID-19 kepada manusia - Jabatan Perkhidmatan Veterinar

Baca juga


Kucing bukan penyebar COVID-19 kepada manusia - Jabatan Perkhidmatan Veterinar

Masyarakat tidak perlu gusar dan khuatir berkenaan dakwaan kononnya haiwan kesayangan seperti anjing dan kucing mampu menyebarkan wabak COVID-19 kepada manusia.
COVID-19: Anjing, kucing bukan penyebar virus kepada manusia - Jabatan Perkhidmatan Veterinar

Masyarakat tidak perlu gusar dan khuatir berkenaan dakwaan kononnya haiwan kesayangan seperti anjing dan kucing mampu menyebarkan wabak COVID-19 kepada manusia.

Jabatan Perkhidmatan Veterinar Malaysia (DVS) dalam satu kenyataan hari ini berkata buat masa ini pemilik haiwan tidak perlu menjalankan ujian pengesanan virus COVID-19 pada haiwan mereka.


“Berasaskan penemuan saintifik semasa, walaupun haiwan kesayangan boleh dijangkiti dengan virus COVID-19, namun ia tidak berbahaya kerana virus ini hanya menyebabkan jangkitan yang ringan pada haiwan tersebut.


“Virus pada haiwan berada dalam jumlah yang rendah untuk disebarkan kepada manusia,” memetik kenyataan tersebut.

Bagaimanapun, pemilik haiwan kesayangan yang mengesyaki dirinya terjangkit COVID-19 dinasihati mengasingkan diri dari haiwan kesayangan.

Kenyataan itu menambah, walaupun kejadian jangkitan COVID-19 pada manusia amat tinggi namun kes di dalam haiwan kesayangan adalah terpencil kerana haiwan kesayangan didapati tidak boleh dijangkiti secara semula jadi.

Malah, pemilik haiwan kesayangan juga perlu mengamalkan kebersihan diri dan keperluan kebajikan haiwan tidak diabaikan.


Sehingga kini, punca jangkitan pada haiwan adalah daripada manusia.



Demikianlah Artikel Kucing bukan penyebar COVID-19 kepada manusia - Jabatan Perkhidmatan Veterinar

Sekianlah artikel Kucing bukan penyebar COVID-19 kepada manusia - Jabatan Perkhidmatan Veterinar kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Kucing bukan penyebar COVID-19 kepada manusia - Jabatan Perkhidmatan Veterinar dengan alamat link https://beritabaru46.blogspot.com/2020/04/kucing-bukan-penyebar-covid-19-kepada.html

Subscribe to receive free email updates: