PRU 14: IPF mahu tanding 2 kerusi Parlimen, 6 kerusi DUN

PRU 14: IPF mahu tanding 2 kerusi Parlimen, 6 kerusi DUN - Hallo sahabat Berita Terbaru, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul PRU 14: IPF mahu tanding 2 kerusi Parlimen, 6 kerusi DUN, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Berita Berita, Artikel Berita dini hari, Artikel Berita hangat, Artikel Berita harga, Artikel Berita hari ini, Artikel Berita islam, Artikel Berita jalanan, Artikel Berita kemarin, Artikel Berita malam ini, Artikel Berita politik, Artikel Berita terbaru, Artikel Berita war, Artikel ini Berita, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : PRU 14: IPF mahu tanding 2 kerusi Parlimen, 6 kerusi DUN
link : PRU 14: IPF mahu tanding 2 kerusi Parlimen, 6 kerusi DUN

Baca juga


PRU 14: IPF mahu tanding 2 kerusi Parlimen, 6 kerusi DUN

Oleh Malaysia Nanban
 

M. Sambanthan
M. Sambanthan
 
 
Barisan Kemajuan India Se-Malaysia (IPF) menuntut daripada Barisan Nasional (BN) untuk menurunkan calonya bertanding pada Pilihan Raya Umum (PRU) ke-14.
 
Presidennya, Datuk M. Sambanthan berkata, parti [politik mesra BN itu akan menuntut dua kerusi Parlimen dan enam kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN).
 
"Ini adalah usul yang dibawa pada setiap Mesyuarat Agung Tahunan kami kepada kerajaan.
 
"Kami harap Perdana Menteri akan menerima dan menimbangkan permohonan kami dan membenarkan untuk bertanding pada PRU akan datang," katanya.
 
Katanya, parti itu akan kekal dengan prinsipnya di belakang BN dan membantu komuniti India.
 
"Bagi memperluaskan sayap IPF ke seluruh negara menerusi Pejabat IPF negeri, kami juga berharap kerajaan membantu dana RM5juta bagi tujuan itu," katanya.
 
 


Demikianlah Artikel PRU 14: IPF mahu tanding 2 kerusi Parlimen, 6 kerusi DUN

Sekianlah artikel PRU 14: IPF mahu tanding 2 kerusi Parlimen, 6 kerusi DUN kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel PRU 14: IPF mahu tanding 2 kerusi Parlimen, 6 kerusi DUN dengan alamat link https://beritabaru46.blogspot.com/2016/12/pru-14-ipf-mahu-tanding-2-kerusi.html

Subscribe to receive free email updates: