Amanah tidak letak calon pada PRK Tanjong Datu

Amanah tidak letak calon pada PRK Tanjong Datu - Hallo sahabat Berita Terbaru, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Amanah tidak letak calon pada PRK Tanjong Datu, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Berita Berita, Artikel Berita dini hari, Artikel Berita hangat, Artikel Berita harga, Artikel Berita hari ini, Artikel Berita islam, Artikel Berita jalanan, Artikel Berita kemarin, Artikel Berita malam ini, Artikel Berita politik, Artikel Berita terbaru, Artikel Berita war, Artikel ini Berita, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Amanah tidak letak calon pada PRK Tanjong Datu
link : Amanah tidak letak calon pada PRK Tanjong Datu

Baca juga


Amanah tidak letak calon pada PRK Tanjong Datu

 MALAYSIA DATELINE
 
Mohd Anuar Mohd TahirMohd Anuar Mohd Tahir
Selepas Parti Keadilan Rakyat (PKR) hari ini, Parti Amanah Negara (Amanah) pula memutuskan untuk tidak meletakan calon pada Pilihan Raya Kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri (Dun ) Tanjong Datu pada 18 Februari ini.

Setiausaha Agungnya Mohd Anuar Mohd Tahir berkata, parti itu berpendapat mahu menumpukan perancangan bagi menghadapi Pilihan Raya Umum (PRU) ke-14 akan datang.

"Amanah berpendapat dalam suasana politik semasa hari ini, adalah penting untuk kami menumpukan sepenuhnya usaha ke arah persiapan dan perancangan bagi menghadapi PRU ke-14 yang dijangka akan diadakan tidak lama lagi," ujarnya dalam satu kenyataan.

Semalam BN mengumumkan meletakkan calonnya Puan Sri Jamilah Anu, 62, balu kepada Allahyarham Ketua Menteri Sarawak Tan Sri Adenan Satem.

Nama Jamilah diumumkan Presiden Parti Pesaka Bumiputera Bersatu (PBB), Datuk Amar Abang Johari Abang Openg, selepas mempengerusikan mesyuarat khas majlis tertinggi parti itu di Ibu Pejabat BN Sarawak.

Kerusi Dun Tanjong Datu kosong susulan kematian Allahyarahm Adenan di Pusat Jantung Hospital Umum Sarawak (HUS), Kota Samarahan akibat komplikasi jantung, 11 Januari lalu.

Dalam Pilihan Raya Negeri Ke-11 (PRN-11), 7 Mei tahun lalu, Allahyarham mengekalkan penguasaan di kerusi berkenaan, yang juga `kubu kuat' BN Sarawak, dengan memperoleh majoriti 5,892 undi,
menewaskan calon PKR, Jazolkipli Numan.

PKR dalam satu kenyataannya pada 25 Januari lalu, tidak akan meletakkan calonnya untuk pertahankan kerusi Tanjong Datu.

Pengerusi PKR Sarawak Baru Bian dipetik berkata keputusan itu juga sebagai memberi peluang kepada kerajaan negeri untuk melaksanakan semua janji yang dibuat oleh Allahyarham Adenan.

Beliau berkata PKR melihat sebahagian visi yang digariskan oleh bekas Ketua Menteri itu seiring dengan wawasan PKR serta aspirasi rakyat Sarawak, justeru wajar dilunas oleh penggantinya, Datuk Amar Abang Johari Tun Openg.



Demikianlah Artikel Amanah tidak letak calon pada PRK Tanjong Datu

Sekianlah artikel Amanah tidak letak calon pada PRK Tanjong Datu kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Amanah tidak letak calon pada PRK Tanjong Datu dengan alamat link https://beritabaru46.blogspot.com/2017/02/amanah-tidak-letak-calon-pada-prk.html

Subscribe to receive free email updates: