Siasat kewarasan Jamal Yunos

Siasat kewarasan Jamal Yunos - Hallo sahabat Berita Terbaru, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Siasat kewarasan Jamal Yunos, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Berita Berita, Artikel Berita dini hari, Artikel Berita hangat, Artikel Berita harga, Artikel Berita hari ini, Artikel Berita islam, Artikel Berita jalanan, Artikel Berita kemarin, Artikel Berita malam ini, Artikel Berita politik, Artikel Berita terbaru, Artikel Berita war, Artikel ini Berita, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Siasat kewarasan Jamal Yunos
link : Siasat kewarasan Jamal Yunos

Baca juga


Siasat kewarasan Jamal Yunos

Zuraida Kamaruddin
 
Pada pagi 21 Disember 2016, Jamal Yunos membuat kejutan apabila tampil dengan hanya bertuala, membawa gayung, sabun dan berus gigi di Bangunan Setiausaha Kerajaan (SUK) Selangor ekoran masalah air di rumah beliau.


AMPANG – Penahanan Jamal Yunos dan kumpulannya yang di dakwa merompak pada 29 Disember 2016 di Taman Kosas, Ampang adalah satu langkah yang baik oleh pihak polis.

Walau bagaimanapun, pihak polis juga perlu melanjutkan siasatan mereka berhubung dakwaan bahawa pusat hiburan keluarga yang digunakan sebagai pusat perjudian haram.

Permit majlis tempatan tidak membenarkan perjudian haram dan saya melihat perkara ini dengan serius. Jika di semua tempat ini sedang disalahgunakan untuk maksiat, saya menggesa pihak berkuasa untuk mengetatkan kawalan ke atas aktiviti-aktiviti tersebut.

Saya berharap juga, bahawa penahanan Jamal akan dijadikan sebagai peringatan kepada orang-orang yang berfikir bahawa mereka boleh mengambil tindakan sendiri sewenang-wenangnya menyerbu premis tanpa kebenaran.

Walaupun pihak polis sekalipun harus mengikut prosedur yang betul sebelum melaksanakan sebarang serbuan tanpa pengecualian.

Orang awam seperti Jamal harus serahkan kepada pihak berkuasa untuk tindakan susulan ke atas apa-apa aduan.

Terdapat saluran yang betul untuk menangani perkara-perkara seperti ini dan saya percaya pihak polis peka terhadap aktiviti-aktiviti sedemikian.

Jika polis menutup mata kepada aktiviti-aktiviti menyalahi undang-undang, maka kita perlu mengetahui sebab musababnya.

Jamal Yunos yang berkelakuan tidak waras telah mencetuskan gangguan pada masyarakat am.

Jamal yang tidak waras setakat ini telah melakukan adegan-adegan termasuk berkeadaan hampir bogel di tengah jalan beberapa bulan yang lalu, beliau telah menyimbah cat pada wanita, dan secara membuta-tuli menuduh dipukul sedangkan footages video membuktikan sebaliknya.

Saya mengesyorkan pihak polis merujuk Jamal Yunos untuk pemeriksaan kewarasan di Tanjung Rambutan dan melindungi keselamatan orang awam daripada ancaman beliau.

* YB Hajah Zuraida Kamaruddin, Ketua Wanita Keadilan, Ahli Parlimen Ampang



Demikianlah Artikel Siasat kewarasan Jamal Yunos

Sekianlah artikel Siasat kewarasan Jamal Yunos kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Siasat kewarasan Jamal Yunos dengan alamat link https://beritabaru46.blogspot.com/2017/02/siasat-kewarasan-jamal-yunos.html

Subscribe to receive free email updates: