Dr Edwin Bosi Ugut Keluar Parti Bukti Bumiputera Tidak Penting Dalam DAP

Dr Edwin Bosi Ugut Keluar Parti Bukti Bumiputera Tidak Penting Dalam DAP - Hallo sahabat Berita Terbaru, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Dr Edwin Bosi Ugut Keluar Parti Bukti Bumiputera Tidak Penting Dalam DAP, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Berita Berita, Artikel Berita dini hari, Artikel Berita hangat, Artikel Berita harga, Artikel Berita hari ini, Artikel Berita islam, Artikel Berita jalanan, Artikel Berita kemarin, Artikel Berita malam ini, Artikel Berita politik, Artikel Berita terbaru, Artikel Berita war, Artikel ini Berita, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Dr Edwin Bosi Ugut Keluar Parti Bukti Bumiputera Tidak Penting Dalam DAP
link : Dr Edwin Bosi Ugut Keluar Parti Bukti Bumiputera Tidak Penting Dalam DAP

Baca juga


Dr Edwin Bosi Ugut Keluar Parti Bukti Bumiputera Tidak Penting Dalam DAP






Ancaman Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) DAP Kapayan, Dr Edwin Bosi mahu keluar parti jika tidak dikekalkan sebagai calon pada PRU 14 merupakan bukti kaum Bumiputera hanya sekadar perhiasan dan tidak penting dalam kepimpinan parti itu.


Bosi berkata beliau ada mendengar cakap-cakap bahawa DAP tidak akan meletakkannya sebagai calon untuk mempertahankan kerusi Kapayan pada PRU 14 dan mengemukakan pertanyaan itu kepada Pengerusi DAP Sabah, Stephen Wong.

“Apa yang diberitahu Stephen kepada saya adalah dia tidak boleh mengesahkan sama ada saya akan dipilih sebagai calon DAP.

“Ini bermaksud terdapat asas kepada khabar angin itu. Sekiranya parti tidak mempertimbangkan saya sebagai calon untuk mempertahankan kerusi Kapayan pada PRU-14, saya akan memilih untuk jadi calon bebas.

“Saya juga boleh sertai mana-mana parti di Sabah yang akan mempertahankan hak seluruh rakyat Malaysia dengan pertimbangan khas kepada rakyat minoriti di Sabah terutamanya kaum pribumi Sabah,” katanya kepada pemberita di Dewan Undangan Negeri (DUN) Sabah pada Khamis.

Pada Oktober tahun lalu, selepas bekas Timbalan Pengerusi DAP Sabah, Joan Goh mengumumkan keluar parti, Bosi telah dilantik sebagai Timbalan Pengerusi DAP negeri yang baharu.

Bosi juga telah dilantik sebagai salah seorang Ahli Jawatankuasa Tertinggi DAP (CEC) pusat sebagai mewakili kaum Bumiputera.

Walau dilantik ke jawatan yang agak tinggi, sebagai Timbalan Pengerusi DAP Sabah dan AJK CEC pusat, namun kedua-dua jawatan itu tidak menjamin Bosi untuk kekal sebagai ADUN DAP.

Sebelum ini, sebuah portal tempatan melaporkan Bosi akan meninggalkan DAP dan menyertai Parti Cinta Sabah (PCS) yang diketuai ADUN Tamparuli, Wilfred Bumburing.







Demikianlah Artikel Dr Edwin Bosi Ugut Keluar Parti Bukti Bumiputera Tidak Penting Dalam DAP

Sekianlah artikel Dr Edwin Bosi Ugut Keluar Parti Bukti Bumiputera Tidak Penting Dalam DAP kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Dr Edwin Bosi Ugut Keluar Parti Bukti Bumiputera Tidak Penting Dalam DAP dengan alamat link https://beritabaru46.blogspot.com/2017/04/dr-edwin-bosi-ugut-keluar-parti-bukti.html

Subscribe to receive free email updates: