Giat perangi rasuah pemimpin politik bukti SPRM telus

Giat perangi rasuah pemimpin politik bukti SPRM telus - Hallo sahabat Berita Terbaru, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Giat perangi rasuah pemimpin politik bukti SPRM telus, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Berita Berita, Artikel Berita dini hari, Artikel Berita hangat, Artikel Berita harga, Artikel Berita hari ini, Artikel Berita islam, Artikel Berita jalanan, Artikel Berita kemarin, Artikel Berita malam ini, Artikel Berita politik, Artikel Berita terbaru, Artikel Berita war, Artikel ini Berita, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Giat perangi rasuah pemimpin politik bukti SPRM telus
link : Giat perangi rasuah pemimpin politik bukti SPRM telus

Baca juga


Giat perangi rasuah pemimpin politik bukti SPRM telus

Oleh Athirah Hanapiah
Post Pic
 
 
SHAH ALAM: Penahanan Ketua Pemuda PKR Ampang, Datuk Adam Rosly berhubung kekayaan luar biasa yang dimilikinya membuktikan bahawa Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) telus dan tidak memilih dalam menyiasat mana-mana individu yang disyaki bersalah.
 
Bagi Pengerusi Barisan Nasional (BN) Ampang, Datuk Ismail Kijo, tindakan yang dibuat SPRM terhadap individu berusia 28 tahun itu juga mampu membuka mata serta memberi pengajaran terutamanya kepada golongan muda tentang keseriusan SPRM dan kerajaan dalam menangani masalah penyelewengan di negara ini.
 
“Saya merasakan bahawa tindakan yang dibuat oleh SPRM terhadap mana-mana orang tidak kira Adam Rosly ke sesiapa (saja) yang tidak munasabah dari segi kekayaan itu apabila dilaporkan ternyata bahawa SPRM melaksanakan tugas-tugas dan tanggungjawabnya sebagai agensi yang diamanahkan oleh kerajaan.
 
Malah tambahnya, penahanan ini juga dapat membersihkan nama pegawai khas kepada Ahli Parlimen Ampang Zuraida Kamaruddin itu sendiri, sekiranya terbukti beliau tidak bersalah.
 
“Kita mengharapkan supaya andai kata perkara itu betul-betul berlaku, kita mengharapkan supaya hukuman yang setimpal dengan kesalahan yang dilakukan. 
 
"Tetapi andai kata didapati bahawa beliau tidak melakukan atau kebarangkalian memang betul kekayaan dari atas keluarga ke atau sumber-sumber yang sahih sekurang-kurangnya tindakan ini akan membersihkan nama beliau,” ujarnya ketika dihubungi Antarapos.
 
Sebelum ini, Ketua Umno Sungai Besar, Datuk Seri Jamal Md Yunos mendedahkan kekayaan yang dianggap luar biasa dimiliki oleh Adam.
 
Walau bagaimanapun, Adam menafikan dakwaan itu dan berkata beliau membeli banglo berkenaan pada harga RM1 juta melalui lelongan.
 
Beliau juga mendakwa kekayaan itu diperoleh daripada perniagaan yang dijalankannya.
 
Adam telah direman selama lima hari bermula Jumaat lalu bagi membantu siasatan berhubung kes tersebut.
 
 


Demikianlah Artikel Giat perangi rasuah pemimpin politik bukti SPRM telus

Sekianlah artikel Giat perangi rasuah pemimpin politik bukti SPRM telus kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Giat perangi rasuah pemimpin politik bukti SPRM telus dengan alamat link https://beritabaru46.blogspot.com/2017/04/giat-perangi-rasuah-pemimpin-politik.html

Subscribe to receive free email updates: