Maafkanlah Nanyang Siang Pau - Hadi

Maafkanlah Nanyang Siang Pau - Hadi - Hallo sahabat Berita Terbaru, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Maafkanlah Nanyang Siang Pau - Hadi, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Berita Berita, Artikel Berita dini hari, Artikel Berita hangat, Artikel Berita harga, Artikel Berita hari ini, Artikel Berita islam, Artikel Berita jalanan, Artikel Berita kemarin, Artikel Berita malam ini, Artikel Berita politik, Artikel Berita terbaru, Artikel Berita war, Artikel ini Berita, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Maafkanlah Nanyang Siang Pau - Hadi
link : Maafkanlah Nanyang Siang Pau - Hadi

Baca juga


Maafkanlah Nanyang Siang Pau - Hadi

ANTARAPOS.COM
Post Pic
 
 
KUALA LUMPUR: PAS mahu umat Islam yang terguris dengan penerbitan karikatur akhbar Nanyang Siang Pau, baru-baru ini memaafkan perlakuan itu, selain berharap insiden sama tidak berulang.
 
Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang, menyifatkan karikatur yang dipaparkan pada 8 April lalu itu mengguris hati dan mendapat bantahan pelbagai pihak, sekali gus menimbulkan ketegangan di negara ini.
 
"Kerap kali batasan antara erti kebebasan meluahkan pendirian, satira dan sensitiviti masyarakat Islam yang meletakkan agama sebagai urusan kehidupan yang terlalu mulia, sukar dibezakan kalangan tertentu.
 
"Susulan penerbitan karikatur dan bantahan yang tercetus, PAS menerima satu surat permohonan maaf daripada Ketua Pengarang Nanyang Siang Pau bertarikh 12 April lalu dan maklumat permohonan maaf secara terbuka yang dicetak di akhbar berkenaan.
 
"Oleh itu, saya mengajak umat Islam yang terguris dengan penerbitan karikatur berkenaan dapat memaafkan pihak akhbar berkenaan dengan harapan ia tidak berulang pada masa depan," katanya dalam kenyataannya semalam.
 
Hadi berkata, kesilapan penerbitan karikatur yang memaparkan dua ekor monyet, masing-masing dilabel Yang Dipertua Dewan Rakyat, Tan Sri Pandikar Amin Mulia dan dirinya itu berikutan keterlanjuran serta kejahilan mereka dalam memahami batasan garisan halus sensitiviti agama.
 
Sehubungan itu, Hadi berkata, tindakan memaafkan pengurusan akhbar berkenaan diharap berupaya menggembleng komitmen semua pihak untuk menyuburkan keharmonian dan sifat saling memahami dalam kalangan penduduk di Malaysia.
 
 


Demikianlah Artikel Maafkanlah Nanyang Siang Pau - Hadi

Sekianlah artikel Maafkanlah Nanyang Siang Pau - Hadi kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Maafkanlah Nanyang Siang Pau - Hadi dengan alamat link https://beritabaru46.blogspot.com/2017/04/maafkanlah-nanyang-siang-pau-hadi.html

Subscribe to receive free email updates: