Kutipan Derma Jutaan Ringgit Dilakukan Rafizi Ramli Salah Di Sisi Undang-Undang

Kutipan Derma Jutaan Ringgit Dilakukan Rafizi Ramli Salah Di Sisi Undang-Undang - Hallo sahabat Berita Terbaru, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Kutipan Derma Jutaan Ringgit Dilakukan Rafizi Ramli Salah Di Sisi Undang-Undang, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Berita Berita, Artikel Berita dini hari, Artikel Berita hangat, Artikel Berita harga, Artikel Berita hari ini, Artikel Berita islam, Artikel Berita jalanan, Artikel Berita kemarin, Artikel Berita malam ini, Artikel Berita politik, Artikel Berita terbaru, Artikel Berita war, Artikel ini Berita, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Kutipan Derma Jutaan Ringgit Dilakukan Rafizi Ramli Salah Di Sisi Undang-Undang
link : Kutipan Derma Jutaan Ringgit Dilakukan Rafizi Ramli Salah Di Sisi Undang-Undang

Baca juga


Kutipan Derma Jutaan Ringgit Dilakukan Rafizi Ramli Salah Di Sisi Undang-Undang






YieSyamz Gaj -Mengutip derma dan sumbangan orang ramai oleh Rafizi melalui syarikatnya National Oversight & Whistlebower (NOW) Sdn Bhd adalah satu kesalahan yang melanggar akta-akta seperti berikut :

1. Seksyen 25(1) Akta Bank & Institusi-Institusi Kewangan 1989:

– Melarang mana-mana individu yang tidak mempunyai lesen daripada menerima dan mengambil deposit. Jika sabit kesalahan, pemilik-pemilik syarikat terlibat boleh didenda tidak melebihi RM10Juta atau dipenjara untuk tempoh 10 tahun atau kedua-duanya sekali.

2. Seksyen 4(1)(a) Akta Pencegahan Penggubahan Wang Haram & Pencegahan Pembiayaan Keganasan 2001 :

– Syarikat itu juga perlu disiasat dibawah Akta Pencegahan Penggubahan Wang Haram & Pencegahan Pembiayaan Keganasan 2001 (AMLATFA 2001) yang melarang mana-mana individu daripada terlibat atau cuba untuk membabitkan diri atau bersubahat melakukan kegiatan penggubahan wang haram. Jika disabitkan kesalahan, mereka yang didakwa boleh dikenakan denda tidak melebihi RM5 Juta atau dipenjarakan untuk tempoh tidak melebihi lima tahun atau kedua-duanya sekali.

3. Seksyen 366 (3) Akta Syarikat 1965

– Melarang sesiapa yang merupakan pegawai atau agent syarikat yang memperolehi apa-apa wangsama ada untuk syarikat, diri sendiri atas orang lain secara menipu atau berjanji palsu dengan niat untuk memperdaya. Jika sabit kesalahan, ianya boleh dikenakan hukuman penjara 10 tahun dan denda RM 250,000.00 atau kedua-duanya sekali.

Kenapa Rafizi Ramli boleh disabitkan dgn akta-akta seperti di atas adalah dinyatakan seperti lampiran di bawah ……..


ADAM,KO NAK PI REPORT SENDIRI KE ATAU NAK AKU PI REPORT RAFIZI NI.DIA PERLI KO DISABITKAN DGN AMLA, SO KITA TGK DIA PULAK DISABIT DGN AMLA ATAU KESEMUA AKTA DI ATAS…….
HAAAAAA TU DIAAAAAA.MANA ORANG-ORANG KUAT RAFIZI ATAU MUNG SENDIRI FIZI,MARILAH KOMEN KATA HEBAT SANGAT. BELAKANG BUKAN MAI SEMBANG..MANGKUK



Demikianlah Artikel Kutipan Derma Jutaan Ringgit Dilakukan Rafizi Ramli Salah Di Sisi Undang-Undang

Sekianlah artikel Kutipan Derma Jutaan Ringgit Dilakukan Rafizi Ramli Salah Di Sisi Undang-Undang kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Kutipan Derma Jutaan Ringgit Dilakukan Rafizi Ramli Salah Di Sisi Undang-Undang dengan alamat link https://beritabaru46.blogspot.com/2017/05/kutipan-derma-jutaan-ringgit-dilakukan.html

Subscribe to receive free email updates: