Wanndy temui ajal di Raqqa

Wanndy temui ajal di Raqqa - Hallo sahabat Berita Terbaru, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Wanndy temui ajal di Raqqa, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Berita Berita, Artikel Berita dini hari, Artikel Berita hangat, Artikel Berita harga, Artikel Berita hari ini, Artikel Berita islam, Artikel Berita jalanan, Artikel Berita kemarin, Artikel Berita malam ini, Artikel Berita politik, Artikel Berita terbaru, Artikel Berita war, Artikel ini Berita, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Wanndy temui ajal di Raqqa
link : Wanndy temui ajal di Raqqa

Baca juga


Wanndy temui ajal di Raqqa

MALAYSIAKINI



Ketua Polis Negara hari ini mengesahkan ketua militan Daesh bagi Asia Tenggara, Muhammad Wanndy Mohamed Jedi, terbunuh dalam satu serangan Syria.

Menyatakan hal itu sebentar tadi, Tan Sri Khalid Abu Bakar berkata, Muhammad Wanndy meninggal dunia di Raqqa, sebuah bandar yang terletak kira-kira 160 kilometer ke timur Aleppo.

Katanya, serangan yang meragut nyawa Muhammad Wanndy itu berlaku pada 29 April lalu.

"Selepas meneliti (maklumat) inteligen yang diperolehi, @PDRMsia sahkan bahawa Muhammad Wanndy telah terbunuh dalam satu serangan di Raqqa, Syria pada 29/4/17," kata Khalid melalui Twitter.

Muhammad Wanndy yang dikatakan berasal dari Durian Tunggal, Melaka, adalah watak utama mempengaruhi dan melatih orang ramai supaya menyertai gerakan bersenjata di Syria.

Turut dikenali dengan gelaran Abu Hamzah, pada 2 Mei lalu polis mengesahkan berlaku serangan udara di lokasi Muhammad Wanndy dan maklumat mengenainya sedang dikumpulkan.

Polis juga ketika itu cuba mendapatkan pengesahan mengenai kematian Muhammad Wanndy yang diumumkan isterinya, Nor Mahmudah Ahmad, 28, di Facebook.



Demikianlah Artikel Wanndy temui ajal di Raqqa

Sekianlah artikel Wanndy temui ajal di Raqqa kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Wanndy temui ajal di Raqqa dengan alamat link https://beritabaru46.blogspot.com/2017/05/wanndy-temui-ajal-di-raqqa.html

Subscribe to receive free email updates: