Kerajaan rancang wajibkan portal berita daftar dengan SKMM

Kerajaan rancang wajibkan portal berita daftar dengan SKMM - Hallo sahabat Berita Terbaru, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Kerajaan rancang wajibkan portal berita daftar dengan SKMM, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Berita Berita, Artikel Berita dini hari, Artikel Berita hangat, Artikel Berita harga, Artikel Berita hari ini, Artikel Berita islam, Artikel Berita jalanan, Artikel Berita kemarin, Artikel Berita malam ini, Artikel Berita politik, Artikel Berita terbaru, Artikel Berita war, Artikel ini Berita, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Kerajaan rancang wajibkan portal berita daftar dengan SKMM
link : Kerajaan rancang wajibkan portal berita daftar dengan SKMM

Baca juga


Kerajaan rancang wajibkan portal berita daftar dengan SKMM

 


KUALA LUMPUR: Kementerian Komunikasi dan Multimedia sedang mempertimbangkan cadangan untuk mewajibkan portal berita dalam talian yang layak untuk berdaftar dengan Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia (SKMM).

Menterinya Datuk Seri Salleh Said Keruak berkata cadangan itu bertujuan untuk menjadikan portal media di negara ini lebih bertanggungjawab dan memudahkan SKMM melakukan pemantauan jumlah pengunjung ke portal terbabit.

Katanya perbincangan mengenainya kini di peringkat akhir sebelum ia dikemukakan kepada Peguam Negara menjelang akhir tahun ini.


“Pendaftaran akan dilakukan mengikut kriteria tertentu bagi menentukan sama ada portal media tersebut layak untuk didaftarkan atau tidak.

“Sebaik didaftar, semua portal berita akan tertakluk kepada undang-undang mengikut Akta Multimedia sekali gus memudahkan kawalan dan pemantauan dibuat menerusi SKMM,” katanya kepada pemberita selepas majlis Penyampaian Hadiah Pertandingan Instagram Merdeka 2017 #im60 (foto dan video) dan pelancaran album kumpulan Patriot.

Turut hadir Ketua Pengarah Jabatan Hal Ehwal Khas (JASA) Datuk Mohd Puad Zarkashi.
Salleh berkata selain pendaftaran media cetak, pendaftaran media dalam talian juga diamalkan oleh negara lain termasuk Singapura.

Beliau berkata pihaknya akan bekerjasama dengan Kementerian Dalam Negeri bagi memastikan pelaksanaannya lebih lancar dan teratur selain mengadakan perjumpaan dengan pengendali media dalam talian.



Demikianlah Artikel Kerajaan rancang wajibkan portal berita daftar dengan SKMM

Sekianlah artikel Kerajaan rancang wajibkan portal berita daftar dengan SKMM kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Kerajaan rancang wajibkan portal berita daftar dengan SKMM dengan alamat link https://beritabaru46.blogspot.com/2017/08/kerajaan-rancang-wajibkan-portal-berita.html

Subscribe to receive free email updates: