Penjara Akan Mematangkan Rafizi – PPBM

Penjara Akan Mematangkan Rafizi – PPBM - Hallo sahabat Berita Terbaru, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Penjara Akan Mematangkan Rafizi – PPBM, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Berita Berita, Artikel Berita dini hari, Artikel Berita hangat, Artikel Berita harga, Artikel Berita hari ini, Artikel Berita islam, Artikel Berita jalanan, Artikel Berita kemarin, Artikel Berita malam ini, Artikel Berita politik, Artikel Berita terbaru, Artikel Berita war, Artikel ini Berita, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Penjara Akan Mematangkan Rafizi – PPBM
link : Penjara Akan Mematangkan Rafizi – PPBM

Baca juga


Penjara Akan Mematangkan Rafizi – PPBM

 Suara Kebenaran




Naib Presiden PKR, YB Rafizi Ramli tidak sepatutnya merayu keputusan Mahkamah Tinggi yang mengekalkan hukuman penjara 18 yang diputuskan Mahkamah Sesyen sebelumnya kerana kesalahan dibawah OSA, menurut seorang pemimpin PPBM Perak.  Patutnya masuk saja penjara tu dulu.

Penjara kata beliau telah terbukti mampu mematangkan pimpinan pembangkang seperti yang banyak dibuktikan dalam sejarah.

Hampir semua pimpinan utama Pakatan Harapan pernah dipenjarakan dan ternyata mereka diakhirnya berjaya menjadi pemimpin besar seperti Ketua Menteri dan Menteri Besar.

Disamping Datuk Seri Anwar Ibrahim yang masih ditahan di penjara, YAB Lim Guan Eng, YB Lim Kit Siang, YB Mahfuz Omar, Haji Mohamad Sabu, Salehudin Ayub dan lain-lain, semua mereka ini adalah bekas banduan.  Majoriti mereka ditahan di penjara atas pelbagai sebab semasa Tun  Mahathir masih menjadi Perdana Menteri.

Pengalaman di penjara itu ternyata mematangkan mereka dan tidak hairan kenapa majoriti dari mereka masih kekal dalam politik sehingga sekarang.  DS Anwar bakal menjadi Perdana Menteri seterusnya kalau Pakatan Harapan menang dalam PRU14.

Maka itu ramai hairan, apa yang Rafizi takutkan sangat.  Demi rakyat, tidak kisahlah kalau dipenjarakan sekalipun, ini soal perjuangan bukan?



Demikianlah Artikel Penjara Akan Mematangkan Rafizi – PPBM

Sekianlah artikel Penjara Akan Mematangkan Rafizi – PPBM kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Penjara Akan Mematangkan Rafizi – PPBM dengan alamat link https://beritabaru46.blogspot.com/2017/08/penjara-akan-mematangkan-rafizi-ppbm.html

Subscribe to receive free email updates: