KWSP intai peluang beli pusat beli belah terkemuka Poland

KWSP intai peluang beli pusat beli belah terkemuka Poland - Hallo sahabat Berita Terbaru, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul KWSP intai peluang beli pusat beli belah terkemuka Poland, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Berita Berita, Artikel Berita dini hari, Artikel Berita hangat, Artikel Berita harga, Artikel Berita hari ini, Artikel Berita islam, Artikel Berita jalanan, Artikel Berita kemarin, Artikel Berita malam ini, Artikel Berita politik, Artikel Berita terbaru, Artikel Berita war, Artikel ini Berita, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : KWSP intai peluang beli pusat beli belah terkemuka Poland
link : KWSP intai peluang beli pusat beli belah terkemuka Poland

Baca juga


KWSP intai peluang beli pusat beli belah terkemuka Poland

ANTARAPOS.COM
 
Post Pic
 
 
KUALA LUMPUR: Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP) sedang meninjau untuk membeli sebuah bangunan pusat beli belah terkemuka di Poland bertujuan untuk memaksimumkan pulangan dengan mengembangkan pelaburan hartanahnya di rantau Eropah Timur, lapor Berita Harian.
 
Memetik sumber, laman web berita itu melaporkan KWSP melalui firma pelaburan miliknya di Eropah, KWASA Europe, sudah menghantar permohonan kepada pihak berkuasa Poland untuk kebenaran membeli pusat membeli-belah Galeria Katowicka daripada Meyer Bergman.
 
"Tiada sebarang nilai yang didedahkan buat masa ini. Namun berdasarkan penilaian pasaran semasa, harganya adalah sekitar 300 juta euro (RM1.53 bilion)," kata sumber itu, seperti dipetik oleh Berita Harian.
 
Akhbar itu melaporkan Galeria Katowicka dibuka kepada umum pada September 2013 dan memiliki kawasan yang boleh disewakan seluas 53,000 meter persegi dengan 250 penyewa.
 
Ia dibangunkan dengan kos 240 juta euro (RM1.224 bilion) oleh sebuah konsortium empat syarikat termasuk Meyer Bergman, yang kemudian membeli semua baki ekuiti dalam Galeria Katowicka daripada tiga syarikat lain.
 
Laporan itu juga menyebut cadangan pembelian bangunan ini bukan pelaburan pertama KWSP dalam pasaran hartanah di Poland kerana sebelum ini ia pernah membeli bangunan di Warsaw pada harga 186 juta euro (RM948.89 juta).
 
Awal Ogos lalu, KWSP dilaporkan menuai hasil pelaburan hartanah di London apabila menjual bangunan pejabat miliknya di Tower Bridge House kepada syarikat Mirae Asset Global Investment Group yang berpejabat di Seoul, Korea Selatan pada harga £205 juta (RM1.15 bilion).
 
Berita Harian melaporkan penjualan itu mendatangkan keuntungan RM360 kepada KWSP hasil kenaikan harga hartanah dan tukaran asing.
 
KWSP awal tahun ini mengumumkan hasrat menjual hartanah yang dibeli di London bagi “menuai hasil pelaburan”.
 
"Kami akan menjual aset pelaburan apabila nilai hartanah tinggi dan berasaskan kitaran pasaran," kata KWSP, sementara keuntungan pelaburan itu dibawa balik manakala modalnya dilabur semula dalam pelaburan lain.
 
KWSP, yang juga mempunyai pelaburan hartanah di Australia, baru-baru ini membeli 49% kepentingan dalam sebuah syarikat hartanah di negara itu yang memegang hak membangunkan sebuah projek di selatan Melbourne.
 
 


Demikianlah Artikel KWSP intai peluang beli pusat beli belah terkemuka Poland

Sekianlah artikel KWSP intai peluang beli pusat beli belah terkemuka Poland kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel KWSP intai peluang beli pusat beli belah terkemuka Poland dengan alamat link https://beritabaru46.blogspot.com/2017/09/kwsp-intai-peluang-beli-pusat-beli.html

Subscribe to receive free email updates: