Sarawak akan bincang agihan cukai pelancongan dengan PM

Sarawak akan bincang agihan cukai pelancongan dengan PM - Hallo sahabat Berita Terbaru, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Sarawak akan bincang agihan cukai pelancongan dengan PM, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Berita Berita, Artikel Berita dini hari, Artikel Berita hangat, Artikel Berita harga, Artikel Berita hari ini, Artikel Berita islam, Artikel Berita jalanan, Artikel Berita kemarin, Artikel Berita malam ini, Artikel Berita politik, Artikel Berita terbaru, Artikel Berita war, Artikel ini Berita, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Sarawak akan bincang agihan cukai pelancongan dengan PM
link : Sarawak akan bincang agihan cukai pelancongan dengan PM

Baca juga


Sarawak akan bincang agihan cukai pelancongan dengan PM

 
Menteri Sarawak, Abdul Karim Rahman Hamzah berkata, kutipan cukai pelancongan akan dilakukan Kementerian Kewangan di bawah Najib.


Karim-Rahman-sarawak


PETALING JAYA: Kerajaan Sarawak bercadang mengadakan perbincangan dengan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak berhubung perkongsian negeri itu dalam hasil kutipan cukai pelancongan.

Menteri Pelancongan, Kesenian, Kebudayaan, Belia dan Sukan Sarawak, Datuk Abdul Karim Rahman Hamzah berkata, Najib ialah menteri kewangan dan kutipan cukai itu akan dilakukan Kementerian Kewangan.

“Kadangkala lebih baik bincang perkara seperti itu secara tertutup (dengan Najib) dan mengelakkan isu lain seperti negeri lain tidak mendapat jumlah sama,” katanya dipetik The Malaysian Reserve.

Pada 11 Ogos lalu, Sarawak menuntut negeri itu mendapat pembahagian adil daripada cukai pelancongan, iaitu tidak kurang 30% daripada jumlah dikutip.

Karim dilaporkan berkata, 10% yang diumumkan Menteri Pelancongan dan Kebudayaan, Datuk Seri Nazri Aziz “tidak adil”.

“Kami mahu hasil yang lebih besar diberi balik kepada Sarawak, kami mahu sekurang-kurangnya 30 peratus atau lebih daripada jumlah keseluruhan yang dikutip,” katanya pada bulan lalu.



Demikianlah Artikel Sarawak akan bincang agihan cukai pelancongan dengan PM

Sekianlah artikel Sarawak akan bincang agihan cukai pelancongan dengan PM kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Sarawak akan bincang agihan cukai pelancongan dengan PM dengan alamat link https://beritabaru46.blogspot.com/2017/09/sarawak-akan-bincang-agihan-cukai.html

Subscribe to receive free email updates: