Mahkamah tangguh rayuan Tony Pua

Mahkamah tangguh rayuan Tony Pua - Hallo sahabat Berita Terbaru, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Mahkamah tangguh rayuan Tony Pua, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Berita Berita, Artikel Berita dini hari, Artikel Berita hangat, Artikel Berita harga, Artikel Berita hari ini, Artikel Berita islam, Artikel Berita jalanan, Artikel Berita kemarin, Artikel Berita malam ini, Artikel Berita politik, Artikel Berita terbaru, Artikel Berita war, Artikel ini Berita, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Mahkamah tangguh rayuan Tony Pua
link : Mahkamah tangguh rayuan Tony Pua

Baca juga


Mahkamah tangguh rayuan Tony Pua

ANTARAPOS

Post Pic
 
 
PUTRAJAYA: Mahkamah Rayuan hari ini menangguhkan keputusan rayuan Ahli Parlimen Petaling Jaya Utara, Tony Pua terhadap keputusan Mahkamah Tinggi yang mengeluarkan perintah injunksi sementara menghalang beliau daripada terus menerbitkan kenyataan dan klip video yang didakwa memfitnah Datuk Seri Najib Tun Razak.
 
Panel tiga hakim diketuai oleh Datuk Abang Iskandar Abang Hashim yang bersidang bersama Puan Sri Zaleha Yusof dan Datuk Yaacob Md Sam menetapkan demikian selepas mendengar penghujahan kedua-dua pihak.
 
Hakim Abang Iskandar memaklumkan bahawa kuorum berkenaan akan mengumumkan keputusan pada satu tarikh yang akan ditetapkan kelak kerana mereka memerlukan masa bagi meneliti isu-isu yang dibangkitkan dalam rayuan.
 
Najib diwakili oleh barisan peguam diketuai oleh Datuk Mohd. Hafarizam Harun manakala Pua diwakili Gobind Singh Deo. 
 
Pua pada 4 Ogos lalu merayu keputusan Mahkamah Tinggi yang mengeluarkan perintah injunksi sementara sebelah pihak yang menghalang beliau daripada terus menerbitkan kenyataan dan klip video yang didakwa memfitnah Najib.
 
Hakim Mohd Zaki Abdul Wahab membenarkan permohonan Najib atas alasan terdapat isu serius yang perlu dipelihara sehingga perbicaraan kes saman selesai dan injunksi itu perlu dikekalkan agar isu dapat dibicarakan tanpa mengganggu kedudukan plaintif.
 
Perdana Menteri memfailkan permohonan injunksi itu bagi menghalang Pua yang didakwa memfinahnya menerusi kenyataan pada 6 April tahun lalu berkaitan pembentangan Rang Undang-Undang Akta Mahkamah Syariah (Bidang Kuasa Jenayah) 1965 atau RUU 355, yang juga dimuat naik dalam Facebook rasminya, ‘Tony Pua’.
 
Najib memohon perintah injunksi sebelah pihak berasaskan kebimbangan peribadinya dan betapa seriusnya kenyataan memfitnah itu yang boleh menjejaskan kedudukannya sebagai perdana menteri, menteri kewangan serta pemimpin sebuah parti politik.
 
Najib pada 21 April tahun lalu atas kapasiti peribadinya menyaman Pua atas dakwaan memfitnah berhubung kenyataan dalam “live video” berkaitan pembentangan Rang Undang-Undang Akta Mahkamah Syariah (Bidang Kuasa Jenayah) 1965 atau RUU 355.
  



Demikianlah Artikel Mahkamah tangguh rayuan Tony Pua

Sekianlah artikel Mahkamah tangguh rayuan Tony Pua kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Mahkamah tangguh rayuan Tony Pua dengan alamat link https://beritabaru46.blogspot.com/2018/01/mahkamah-tangguh-rayuan-tony-pua.html

Subscribe to receive free email updates: