Muhyiddin Cuba Satukan Pakatan Harapan – Warisan Dengan Formula 60 : 40

Muhyiddin Cuba Satukan Pakatan Harapan – Warisan Dengan Formula 60 : 40 - Hallo sahabat Berita Terbaru, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Muhyiddin Cuba Satukan Pakatan Harapan – Warisan Dengan Formula 60 : 40, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Berita Berita, Artikel Berita dini hari, Artikel Berita hangat, Artikel Berita harga, Artikel Berita hari ini, Artikel Berita islam, Artikel Berita jalanan, Artikel Berita kemarin, Artikel Berita malam ini, Artikel Berita politik, Artikel Berita terbaru, Artikel Berita war, Artikel ini Berita, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Muhyiddin Cuba Satukan Pakatan Harapan – Warisan Dengan Formula 60 : 40
link : Muhyiddin Cuba Satukan Pakatan Harapan – Warisan Dengan Formula 60 : 40

Baca juga


Muhyiddin Cuba Satukan Pakatan Harapan – Warisan Dengan Formula 60 : 40






Timbalan Presiden Pakatan Harapan, Tan Sri Muhyiddin Yassin datang ke Sabah untuk menyatukan Parti Warisan Sabah (Warisan), pimpinan Datuk Seri Shafie Apdal dengan parti-parti, DAP, PKR dan Amanah peringkat negeri.

Pada sidang akhbar di Kota Kinabalu PH Sabah berkata mereka menawarkan formula 60-40 untuk pengagihan kerusi antara gabungan pembangkang itu dengan Warisan iaitu 60 peratus daripada 60 kerusi negeri diberi kepada Warisan dan 60 peratus daripada 25 kerusi parlimen diberi kepada PH.

Timbalan Pengerusi PH Sabah, Stephen Wong berkata gabungan itu amat berharap agar WARISAN bersedia untuk menerima formula itu.

“Saya optimis bahawa dengan tawaran ini dan visi bersama, kita boleh menyelesaikannya,” kata Wong yang dipetik oleh Malay Mail Online.

Sejak beberapa minggu kebelakangan ini, pemimpin PH Sabah diheret dalam perang mulut dengan pemimpin WARISAN berhubung cara terbaik untuk meneruskan pakatan pilihan raya.

Sabah adalah satu-satunya negeri di mana PH masih belum memuktamadkan rundingan kerusi parlimen mereka.

Muhyiddin, yang berkata HARAPAN Sabah mesti memuktamadkan calon mereka menjelang akhir Januari, berkata Presiden Warisan Shafie Apdal adalah seorang ‘kawan baik’.

Muhyiddin dan Shafie adalah rakan lama yang bersahabat baik ketika mereka bersama dalam Umno.



Demikianlah Artikel Muhyiddin Cuba Satukan Pakatan Harapan – Warisan Dengan Formula 60 : 40

Sekianlah artikel Muhyiddin Cuba Satukan Pakatan Harapan – Warisan Dengan Formula 60 : 40 kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Muhyiddin Cuba Satukan Pakatan Harapan – Warisan Dengan Formula 60 : 40 dengan alamat link https://beritabaru46.blogspot.com/2018/01/muhyiddin-cuba-satukan-pakatan-harapan.html

Subscribe to receive free email updates: