Petugas kesihatan digerakkan ke semua pusat pemindahan banjir - KP Kesihatan

Petugas kesihatan digerakkan ke semua pusat pemindahan banjir - KP Kesihatan - Hallo sahabat Berita Terbaru, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Petugas kesihatan digerakkan ke semua pusat pemindahan banjir - KP Kesihatan, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Berita Berita, Artikel Berita dini hari, Artikel Berita hangat, Artikel Berita harga, Artikel Berita hari ini, Artikel Berita islam, Artikel Berita jalanan, Artikel Berita kemarin, Artikel Berita malam ini, Artikel Berita politik, Artikel Berita terbaru, Artikel Berita war, Artikel ini Berita, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Petugas kesihatan digerakkan ke semua pusat pemindahan banjir - KP Kesihatan
link : Petugas kesihatan digerakkan ke semua pusat pemindahan banjir - KP Kesihatan

Baca juga


Petugas kesihatan digerakkan ke semua pusat pemindahan banjir - KP Kesihatan

ASTRO AWANI


Petugas kesihatan digerakkan ke semua pusat pemindahan banjir - KP Kesihatan
Pasukan kesihatan juga telah dihantar untuk menjalankan aktiviti pencegahan dan kawalan penyakit bagi memantau, mengesan dan mengawal penyakit berjangkit. - Foto Bernama
 
 
KUALA LUMPUR: Pasukan perubatan dari pejabat kesihatan daerah yang terbabit dengan banjir telah digerakkan ke semua pusat pemindahan dan bersedia melakukan pemeriksaan serta rawatan sekiranya ada mangsa yang tidak sihat.

Ketua Pengarah Kesihatan Datuk Dr Noor Hisham Abdullah berkata pasukan kesihatan juga telah dihantar untuk menjalankan aktiviti pencegahan dan kawalan penyakit bagi memantau, mengesan dan mengawal penyakit berjangkit.

"Sehingga kini tiada kejadian wabak penyakit berjangkit dilaporkan berlaku di kawasan yang terlibat," katanya dalam kenyataan, di sini pada Ahad.

Menurutnya sehingga kini tiada kemudahan kesihatan di bawah Kementerian Kesihatan yang dilaporkan terjejas akibat banjir.

Dalam pada itu, Dr Noor Hisham berkata kementerian akan terus memantau situasi banjir dan meningkatkan tahap kesiapsiagaan bagi menghadapi sebarang kemungkinan termasuk sekiranya keadaan bertambah buruk.

Beliau turut menasihatkan orang ramai untuk mencegah dan mengawal penyakit berjangkit, antaranya tidak bermain dengan air banjir, mengambil air minuman dan makanan yang bersih dan tidak tercemar, serta sentiasa mengamalkan penjagaan kebersihan diri semasa banjir.
 
Orang ramai juga dinasihatkan sentiasa mengutamakan kebersihan persekitaran dan mendapatkan rawatan segera dari pasukan perubatan di pusat pemindahan atau kemudahan kesihatan yang berhampiran sekiranya mengalami sebarang gejala penyakit seperti demam, sakit perut, muntah, batuk dan sebagainya. -- Bernama
 
 


Demikianlah Artikel Petugas kesihatan digerakkan ke semua pusat pemindahan banjir - KP Kesihatan

Sekianlah artikel Petugas kesihatan digerakkan ke semua pusat pemindahan banjir - KP Kesihatan kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Petugas kesihatan digerakkan ke semua pusat pemindahan banjir - KP Kesihatan dengan alamat link https://beritabaru46.blogspot.com/2017/01/petugas-kesihatan-digerakkan-ke-semua.html

Subscribe to receive free email updates: