Bekas CEO ditahan selepas beri keterangan

Bekas CEO ditahan selepas beri keterangan - Hallo sahabat Berita Terbaru, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Bekas CEO ditahan selepas beri keterangan, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Berita Berita, Artikel Berita dini hari, Artikel Berita hangat, Artikel Berita harga, Artikel Berita hari ini, Artikel Berita islam, Artikel Berita jalanan, Artikel Berita kemarin, Artikel Berita malam ini, Artikel Berita politik, Artikel Berita terbaru, Artikel Berita war, Artikel ini Berita, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Bekas CEO ditahan selepas beri keterangan
link : Bekas CEO ditahan selepas beri keterangan

Baca juga


Bekas CEO ditahan selepas beri keterangan

ANTARAPOS.COM

Post Pic
 
 
PUTRAJAYA: Bekas Ketua Pegawai Eksekutif Felda Investment Corporation (FIC), ditahan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) semalam bagi membantu siasatan pembelian sebuah hotel empat bintang di London oleh FIC.
 
Memetik laporan BH Oline, beliau ditahan kira-kira jam 9.50 malam tadi di Ibu Pejabat SPRM, selepas memberi keterangan selama 12 jam bermula jam 9.30 pagi Isnin.
 
Pengarah Siasatan SPRM, Datuk Simi Abdul Ghani mengesahkan penahanan itu dan suspek akan dibawa ke Mahkamah Majistret Putrajaya esok (Selasa) untuk permohonan reman bagi membantu siasatan SPRM.
 
Sebelum ini, Ketua Pesuruhjaya SPRM, Datuk Dzulkifli Ahmad, berkata SPRM membuka kertas siasatan berhubung pembelian sebuah hotel di Kensington, London antara 2013 dan 2015 oleh FIC, kerana dipercayai harga yang dibayar jauh lebih tinggi berbanding harga asal sehingga menyebabkan anak syarikat FELDA itu mengalami kerugian jutaan ringgit.
 
FIC dilaporkan membeli sebuah hotel empat bintang di Kensington, London pada STG60 juta (RM330 juta) pada 16 Disember 2014



Demikianlah Artikel Bekas CEO ditahan selepas beri keterangan

Sekianlah artikel Bekas CEO ditahan selepas beri keterangan kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Bekas CEO ditahan selepas beri keterangan dengan alamat link https://beritabaru46.blogspot.com/2017/08/bekas-ceo-ditahan-selepas-beri.html

Subscribe to receive free email updates: