Kerajaan negeri kurang bekerjasama punca janji bina rumah mampu milik gagal dipenuhi - Noh

Kerajaan negeri kurang bekerjasama punca janji bina rumah mampu milik gagal dipenuhi - Noh - Hallo sahabat Berita Terbaru, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Kerajaan negeri kurang bekerjasama punca janji bina rumah mampu milik gagal dipenuhi - Noh, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Berita Berita, Artikel Berita dini hari, Artikel Berita hangat, Artikel Berita harga, Artikel Berita hari ini, Artikel Berita islam, Artikel Berita jalanan, Artikel Berita kemarin, Artikel Berita malam ini, Artikel Berita politik, Artikel Berita terbaru, Artikel Berita war, Artikel ini Berita, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Kerajaan negeri kurang bekerjasama punca janji bina rumah mampu milik gagal dipenuhi - Noh
link : Kerajaan negeri kurang bekerjasama punca janji bina rumah mampu milik gagal dipenuhi - Noh

Baca juga


Kerajaan negeri kurang bekerjasama punca janji bina rumah mampu milik gagal dipenuhi - Noh

ANTARAPOS

Post Pic
 
 
KUALA LUMPUR: Kerajaan Persekutuan gagal untuk melaksanakan janjinya membina sebanyak 1.5 juta rumah mampu milik menjelang 2018 ekoran kurang mendapat kerjasama daripada kerajaan negeri kata Menteri Kesejahteraan Bandar, Perumahan dan Kerajaan Tempatan, Tan Sri Noh Omar.
 
"Komitmen ini perlu disokong oleh kerajaan negeri juga. Sebagai contoh, di Selangor, kami mahu membina 51,992 unit tetapi hanya dapat menyerahkan 11,000 kerana kerjasama daripada kerajaan negeri kurang.
 
"Apabila kita mengumumkan kita akan membina rumah yang berpatutan, peraturan itu telah ditetapkan, kami perlu mendapat persetujuan daripada kerajaan negeri dan kerjasama mereka adalah penting.
 
"Yang Berhormat tahu bahawa kuasa untuk memberikan kelulusan untuk perancangan di negeri ini terletak pada kerajaan negeri. Malah kerajaan negeri ini harus memberi kita kelulusan khas untuk membina rumah-rumah mampu milik ini," katanya di Dewan Rakyat hari ini.
 
Noh berkata, pembangkang perlu memahami proses pembinaan rumah dan tidak wajar menyalahkan kerajaan pusat semata-mata.
 
Beliau berkata demikian selepas Ahli Parlimen Shah Alam, Khalid Samad bertanya apa rancangan kerajaan bagi memastikan janji membina rumah mampu milik dapat dipenuhi.
 
Menurut Noh juga, kerajaan mengalami kesukaran untuk mengotakan janji apabila beberapa negeri gagal memberi kerjasama kepada kerajaan persekutuan.
 
"Beberapa negeri tidak memberi masalah kepada kami. Kelantan, misalnya, beri kerjasama baik, mungkin kerana mereka tidak mengutamakan politik dengan begitu banyak.
 
"Selangor sebaliknya, memberi kita tanah pada harga premium, sama seperti ia akan memberi syarikat swasta. Kami kemudiannya terpaksa membuat rumah-rumah ini di bawah Rumah Selangorku dan terpaksa menaikkan harga rumah-rumah ini.
 
"Inilah yang perlu difahami oleh YB mengenai kuasa Kerajaan Persekutuan dan kerajaan negeri," katanya.
 
Noh memberitahu, bilangan rumah yang telah dibina setakat ini di bawah program ini ialah 255,341 unit manakala 717,512 unit masih dalam pembinaan.
 
 


Demikianlah Artikel Kerajaan negeri kurang bekerjasama punca janji bina rumah mampu milik gagal dipenuhi - Noh

Sekianlah artikel Kerajaan negeri kurang bekerjasama punca janji bina rumah mampu milik gagal dipenuhi - Noh kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Kerajaan negeri kurang bekerjasama punca janji bina rumah mampu milik gagal dipenuhi - Noh dengan alamat link https://beritabaru46.blogspot.com/2017/11/kerajaan-negeri-kurang-bekerjasama.html

Subscribe to receive free email updates: