Proksi Lim Guan Eng Bayar RM19 juta Kepada ‘Orang Tengah’ Untuk Tutup Kes Terowong Dasar Laut

Proksi Lim Guan Eng Bayar RM19 juta Kepada ‘Orang Tengah’ Untuk Tutup Kes Terowong Dasar Laut - Hallo sahabat Berita Terbaru, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Proksi Lim Guan Eng Bayar RM19 juta Kepada ‘Orang Tengah’ Untuk Tutup Kes Terowong Dasar Laut, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Berita Berita, Artikel Berita dini hari, Artikel Berita hangat, Artikel Berita harga, Artikel Berita hari ini, Artikel Berita islam, Artikel Berita jalanan, Artikel Berita kemarin, Artikel Berita malam ini, Artikel Berita politik, Artikel Berita terbaru, Artikel Berita war, Artikel ini Berita, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Proksi Lim Guan Eng Bayar RM19 juta Kepada ‘Orang Tengah’ Untuk Tutup Kes Terowong Dasar Laut
link : Proksi Lim Guan Eng Bayar RM19 juta Kepada ‘Orang Tengah’ Untuk Tutup Kes Terowong Dasar Laut

Baca juga


Proksi Lim Guan Eng Bayar RM19 juta Kepada ‘Orang Tengah’ Untuk Tutup Kes Terowong Dasar Laut



My Nation News – Syarikat yang sedang disiasat Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM), Konsortium Zenith Construction Sdn Bhd didedahkan membayar RM19 juta kepada seorang lelaki yang sebelum ini turut terlibat dalam beberapa kes penipuan.

Wang itu dikatakan adalah ‘pembayaran perundingan’ atau habuan bagi menutup kes yang disiasat SPRM.

“SPRM menjalankan siasatan terhadap kajian projek mega di Pulau Pinang itu dan suspek berkemungkinan meyakinkan sebuah syarikat bahawa dia mampu menutup dan menyelesaikan siasatan yang dijalankan oleh SPRM.

“Pembayaran sebanyak RM19 juta sudah dilakukan dengan pembayaran pertama sebanyak RM2 juta adalah pada bulan Julai tahun lalu di rumah suspek,” kata sumber itu kepada Bernama hari ini.

Menurut sumber, bayaran kedua iaitu sebanyak RM15 juta pula dilakukan pada bulan sama dan pembayaran ketiga dan terakhir pada Ogos tahun lepas.

Suspek Dato’ Sri Gnanaraja Gnanasundram yang juga suami bekas model Dato’ Geethanjali Gausillia a/p Kathirvalu direman selama enam hari bermula hari ini.
http://www.mstar.com.my/berita/berita-jenayah/2018/02/28/ahli-perniagaan-direman/

Lelaki ini pernah didedahkan menggunakan nama pemimpin negara sebagai salah satu taktik menyakinkan mangsa dan beberapa siri laporan polis pernah dibuat terhadapnya.
https://www.hmetro.com.my/node/217208

Suspek juga terlibat dalam Yayasan Usaha Ventures Malaysia (Malaysia Ventures Entrepreneur Foundation).

Lelaki yang sama juga sanggup memperdaya mangsa dengan ‘memeluk Islam’.

LIHAT VIDEO DI SINI



Demikianlah Artikel Proksi Lim Guan Eng Bayar RM19 juta Kepada ‘Orang Tengah’ Untuk Tutup Kes Terowong Dasar Laut

Sekianlah artikel Proksi Lim Guan Eng Bayar RM19 juta Kepada ‘Orang Tengah’ Untuk Tutup Kes Terowong Dasar Laut kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Proksi Lim Guan Eng Bayar RM19 juta Kepada ‘Orang Tengah’ Untuk Tutup Kes Terowong Dasar Laut dengan alamat link https://beritabaru46.blogspot.com/2018/03/proksi-lim-guan-eng-bayar-rm19-juta.html

Subscribe to receive free email updates: